Danska reglementet ?

Anro

Trådstartare
Läste i en annan tråd (banhoppn..vara eller icke...) om att i DK behövs sex st rundor i 80-90 innan man får gå upp i lätt klass ??!!??

Det måste ju gälla oss svenskar också när vi åker dit, vad händer om vi får för oss att starta efter 2-3 debutant - (som vi tänkt innan vi läste reglerna) :crazy:

MEN gäller de 100 klasserna i DK som "svenska kval" till 1* då, om man ridit utanför reglementet? Nu blev det jättekrångligt det här ser jag, någon buke som förstår mej :confused:

Planerar nästa månads tävlande och vill gärna göra rätt förstås:cool:

Sv: Danska reglementet ?

Det er korrekt at det danske reglement fra næste år siger at du skal have redet 6 mindre klasser inden du rider 100cm. Der er ikke kval til 80 + 90 klasserne.

Det er rytterens ansvar at have kvalifikationen i orden - og fra 2010 skal de kvalificerende resultater sandsynligvis skrives på anmeldelsen. Hvis stævneledelsen ikke mener at du er kvalificeret ifølge reglementet bliver du nægtet start.

Jeg kan ikke svare på om resultater fra de danske 100-klasser gælder som kval til svenske klasser. Men mon ikke?

MEN gäller de 100 klasserna i DK som "svenska kval" till 1* då, om man ridit utanför reglementet? Nu blev det jättekrångligt det här ser jag, någon buke som förstår mej :confused:

Jag förstår hur du menar tror jag , samma som tex om du hoppat över 90 klass i Sverige och går direkt in i 100 klass och kvalar till * och rider * ??

Det var ju rätt vanligt "förr" att det fuskades med kvalen men såvitt jag vet så hände det inte så mkt med dom som blev "påkomna"´

Kvalen i 100 klass till * tror jag inte blir ogiltliga för dom har man ju genomfört oavsett! Sedan kanske man får en tillsägelse men mer tror jag inte händer, fast jag vet inte säkert!

Det er korrekt at det danske reglement fra næste år siger at du skal have redet 6 mindre klasser inden du rider 100cm. Der er ikke kval til 80 + 90 klasserne.

Inom vilket tidsperspektiv? innevarande och föregående år eller vad?

Godt spørgsmål. Jeg spørger den reglementsansvarlige og vender tilbage!

Men ärligt talat, de svenska kvalen gäller ju oavsett VAR du ridit dina 100-klasser! Det kan man göra i Tyskland eller var som helst. De svenska reglerna gäller ju för start i Sverige. Nu tycker jag att ni krånglar till det i onödan, och kanske tom sabbar för starter mellan länderna. Låt resp TR gälla och så är det upp till var och ens samvete att kolla om man är kvalad!
Jag tror att detta kalender-biteri går för långt...:p

Men ärligt talat, de svenska kvalen gäller ju oavsett VAR du ridit dina 100-klasser! Det kan man göra i Tyskland eller var som helst. De svenska reglerna gäller ju för start i Sverige. Nu tycker jag att ni krånglar till det i onödan, och kanske tom sabbar för starter mellan länderna. Låt resp TR gälla och så är det upp till var och ens samvete att kolla om man är kvalad!
Jag tror att detta kalender-biteri går för långt...:p

A men jag vill kvala i hela värrlden, vad jag mena va bara om jag har två deb ridna enl svenska regler har jag rätt att rida 100 i DK då, eftersom de har annat reglemente eller gäller vårt svenska.:grin: för oss.

A men jag vill kvala i hela värrlden, vad jag mena va bara om jag har två deb ridna enl svenska regler har jag rätt att rida 100 i DK då, eftersom de har annat reglemente eller gäller vårt svenska.:grin: för oss.

Logiskt sett måste det vara så att i Danmark gäller Danmarks TR oavsett om du är svensk, dansk, norsk eller nåt annat.

För när danskarna tävlar här måste de ju ha gjort hoppkval, om jag nu inte fattat helt uppåt väggarna? Och det innebär ju att Svenska TR gäller för dom med.

...men om man redan har en kvalad häst i sverige som går lätt klass måste man väl kunna rida lätt klass i danmark kan man kanske tycka.
Eller om man rider en eller tvåstjärnig i Sverige kan man väl inte behöva rida 6 st debutant....det mäste väl kanske finnas något system....
Någon som vet??

Mitt ÅR säger mig att det måste bara finnas olika regler för detta.

Det är ingen ide att be mig läsa danska TR för jag förstår ingenting av danska:confused: någon annan kanske...:)

Ingen panik :)

Her er svaret fra den person i DK som har ansvar for reglementet:

'Teknisk set er du kval. til CNC100 hvis du har redet CNC1*/CNC100/CNC90/CNC80 seks gange inden for de foregående to kalenderår plus indeværende år. Det hedder jo mindst CNC80'.

Der er altså både rytterkval og hest kval.

Rytteren skal have redet 6 klasser heraf min. to 90 klasser for at være kval til at ride cnc100.

Hesten skal have gennemført to 90 klasser uden stop i terræn.

Til mesterskaber er der desuden regler for ekvipagekval.

Tidsperspektivet (bagud) er to kalenderår plus indeværende år.

Håber at det hjælper!?

Jamen det var ju rediga och klara besked :laugh:

Liknande trådar

Fälttävlan Jag har bestämt mig för att så småningom börja träna och ev. tävla fälttävlan. Rider storhäst, 10 år, och är själv 18. Vi har låångt...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: Nomina
·
H
Fälttävlan Planerar att debutera i fälttävlan i vår om jag lyckas ta mitt "kort" snart. Har ridit mycket fälttävlan och ren terräng i England på 90...
Svar
3
· Visningar
1 587
Senast: Hippokondriker
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230
Fälttävlan Jag planerar att starta min första fälttävlan den 31 augusti på Torn men vill gärna ha lite tips på vad jag bör göra innan jag startar...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: Bettibets
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka