Danska halvblodshingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare he_ja
  • Startdatum Startdatum
H

he_ja

Är det någon som vet var man kan hitta information om Danska halvblodshingar på internet?

å får man smyga in en fråga dÅ :angel:? Avkomma till Højvangs Lukas finns de reggade där? Leter efter en som i Sverige heter High Light men hade ett annat namn när han kom från Danmark.. Är född 1988

Vet du något mer om honom? Mammans namn, eller är han brännmärkt med några siffror? Färg?

Jag kollar gärna, men behöver lite mera att gå på :)

han ska ha hetat nåt på L, brännmärkt med den danska kronan ca 170 cm brun ser precis ut som höjvangs lukas faktiskt... (fast det hjälper väl föga..)

Jag behöver ett brännmärkningsnummer.

I registret hittar man hästar på namn eller reg nr (vars tre sista siffror hästen bukar bli brännmärkt med).

Höjvangs Lukas har tre söner födda 1988 som är bruna och har namn som börjar på L.

Hej såg att du hade abonnemang på hestedata. Jag har en danskfödd häst kan man söka gamla tävlingsresultat mm på honom där? Om det går har du lust att hjälpa mig?
MVH Tina :bump:

ps. Han heter Dusty Dancer född 1992 brännmärkt oldenburgare nr 749 och är e. Mago xx ds
MVH Tina

Jag kollade, men det finns tyvärr varken tävlings- eller visningsresultat på honom :(

Måste bara säga att jag är väldigt svag för Mago xx-avkommor ;) Såg honom på Täby galopp flera gånger!

Sv: Re: Danska halvblodshingstar

Hej

jag letar efter en avkomma till mitt danska sto. Hon heter Curly Cochise Cherrie och är brännmärkt med kronan och nr 705. Han är en hingst (kanske numera val) efter Turban Rose f 97. Han kan ev finnas i sverige men asvh kan inte hitta honom. Ni verkar kunna mycket kanske kan in hjälpa ???

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 191
Senast: skiesabove
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka