Danska 2 åring tävla i Sverige och lite övriga frågor

MoonFlight

Trådstartare
Har sökt runt på nätet för att se hur det kommer se ut med lopp osv för min danska 2 åring. Men jag blir inte klok kan jag säga. Hon kommer ju importeras till Sverige, har skickat iväg papper för ägarbyte osv.

Men kan danska 2 åringar gå premie här i Sverige eller ska dom gå det i Danmark? Finns det mycket övriga lopp för 2 åringar (har kollat lite men ville kolla med er och se om jag tror rätt eller inte)?

Ni som har/haft 2 åringar hur har ni lagt upp träningen och tankarna inför tävlingar denna säsongen eller hålls dom bara "igång" inför 3 åringssäsongen??

Sv: Danska 2 åring tävla i Sverige och lite övriga frågor

tror inte den får gå premie för det står ganska tydligt att det är för svenska hästar, sen tror jag ( om det inte blivit ändrat) att du inte får vara med i V75 förrän hästen är uppe i Silverdivisonen...läs i propositionerna, där står det mesta eller på travsport.se

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 983
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 811
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 451
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka