Dansk tv granskar Helgstrands verksamhet

Jag både ser fram emot detta och inte, för att jag misstänker att det inte kommer att vara vackert att se bakom kulisserna. Eftersom det inte alltid är vackert att se ens offentligt ju. Men därför också ett så jäkla viktigt reportage.

Vart kommer han från från början, någon som vet det? Brukar ju krävas massa pengar för att starta en större hästbusiness ..

Danska undersökande tv-programmet Operation X arbetar med en granskning av dressyrprofilen Andreas Helgstrands verksamhet.

Det är bra att det granskas överlag tycker jag, just Helgstrand har ju dessutom varit i rampljuset flera gånger för riktig fulridning. Jag minns fortfarande filmen från framridningen på Akeem Foldager ex, det är ju djur som tävlas med som inte har en egen röst eller möjlighet att föra sin talan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var danske Andreas Helgstrand som hördes på den uppmärksammade videon där regerande världsmästaren i lag, Carina Cassøe Krüth...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 873
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skandalen kring den danska dressyrmogulen Andreas Helgstrand har skakat om hela hästvärlden. Nu hoppas svenska dressyrstjärnan Carl...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrands misshandel av sina hästar uppmärksammades i dokumentären ”Operation X”. Det ledde bland annat till att han blev...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrand ville inte låta sig intervjuas i Operation X, dokumentären som avslöjade missförhållandena hos den danske...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka