Dammsugare!

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som kan rekommendera en dammsugare som är väldigt bra mot hundpäls?

Vi har dels vår stora hund som fäller långa hår och ull, ullen sätter sig på soffan osv.

Sedan har vi en dalmatin som har små korta sträva hår som sätter sig i fibrerna i soffa och kläder, mattor.

Nu har vi en sån där vanlig billig dammsugare, inte direkt jättebra.
Tar inte så bra i hörn, om man inte tar av munstucket. Och tar definitivt inte päls på möbler.

Sv: Dammsugare!

Köp en Ultra Scilencer, utmärkt på hundhår! Man får med ett litet munstycke för möbler som tar hundhår jättebra!

Jag skulle tro du bli ungefär lika nöjd vilken bättre dammsugare du än köper.

En "riktig" dammsugare med bra kapacitet av något av de mer etablerade märkena gör underverk :laugh:

Billigaste modellerna från varuhuset är bara dekoration för husdjursfria små stadslägenheter.

Jag skulle tro du bli ungefär lika nöjd vilken bättre dammsugare du än köper.

En "riktig" dammsugare med bra kapacitet av något av de mer etablerade märkena gör underverk :laugh:

Billigaste modellerna från varuhuset är bara dekoration för husdjursfria små stadslägenheter.

Men det där stämmer inte helt.

Min dyra dammsugare brakade ihop och det gjorde även bilen med dyra utgifter som följd, så valde jag att tillfälligt köpa en billig dammsugare, och satan vad den suger, finns inte ett hundhår eller grus kvar på golvet, och relativt tystgående är den med. Det är tre år sen....och kostade ca 300-400kr.

Jag har i och för sig ett sånt där platt munstycke på den, med det hade jag även på den dyrare maskinen, jag tycker dom suger upp bra i hörn och kanter.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 997
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: Ise
·
Övr. Hund Nån här med tips på något som är effektivt att få bort all päls med på korthårig hund? Vi är inne i jordens pälsfällning! :crazy: Det är...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Som diskuterats lite här på forumet är det svårt att skaffa sig en ärlig bild av hur pälsen är på en viss ras eftersom att...
Svar
5
· Visningar
1 512
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?