Damkavaj med axelbredd?

Kratus

Trådstartare
Finns det? Börjar bli trött på att köpa kavajer och jackor överhuvudtaget i större storlekar bara för att få plats med axlarna. :crazy:

Har just nu en kavaj i stl. 40, men den är då för stor i midjan och nästan för liten över axlarna. :cool:
Finns det överhuvud kavajer med lite axelbredd, eller antar tillverkare att alla saknar axlar eller? Ska man måst köpa en herrkavaj, eller gud förbjude måttbeställa? :eek:

Någon annan med samma problem? Hur har ni isf löst det? Någon annan som har tips?

Sv: Damkavaj med axelbredd?

Jag hade samma problem när jag var i tävlingssvängen. Herrkavajer är bredare över axlarna. En större storlek kan man ju också köpa om någon är sykunnig och kan sy in där det behövs.

Men kan det verkligen bli snyggt att sy in en kavaj? Om man inte lämnar in den till en skräddare alltså. Okej, visst jag kan sy, men det lär ju vara ett ganska stort projekt. :p
Jag skulle ju behöva strl. 42 i axlarna tror jag för att få bra frihet i mina rörelser, samtidigt så är jag ju bara 36-38 i midja och höfter.

Fjordtokan: Den är inte "tajt" över höfter eller så då? Är den väldigt lång?

Nej min är inte taight, den är av lite luftigare modell sas. Perfekt hade varit om den var 10-15 cm kortare men nu ser den ganska dressyig ut ändå (vill helst ha hoppkavaj egt eftersom det är bekvämare/ smidigare).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 575
Senast: Sonea
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
4 081
Senast: svea
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 062
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar