Dallerspindel?

MidnightSoul

Trådstartare
Är det detta som är en så kallad dallerspindel?:

daller_zpsc9jcajwl.jpg

:eek: vi har hur många sådana som helst på jobbet
Då låter det ännu mer troligt, ni har väl inga andra spindlar öht heller då? Som jag skrev i en annan spindeltråd det är en invasiv art som inte hör hemma i Sverige och som dödar allt i sin väg som den rår på. Jag brukar i vanliga fall inte råda att man dödar spindlar, men buss på! :rage:

Då låter det ännu mer troligt, ni har väl inga andra spindlar öht heller då? Som jag skrev i en annan spindeltråd det är en invasiv art som inte hör hemma i Sverige och som dödar allt i sin väg som den rår på. Jag brukar i vanliga fall inte råda att man dödar spindlar, men buss på! :rage:

Vet inte men tror inte det, men det kryllar av dessa. Jag har dammsugit upp dom hela sommaren. Fick en stor en förra veckan, ryser bara jag tänker på det.

Usch ja, dallerspindlar är ju inte kul att få in. Vi har mängder i år, och ogillar att de tar över för våra andra spindlar. Jag är inte mycket för att ta död på spindlar, men här var vi inget val. Ska man bo här får man liksom samsas med övriga arter, inte äta upp alla och bara ta över varenda vrå.

Liknande trådar

Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
25 26 27
Svar
538
· Visningar
12 705
Senast: Exile
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar