B
Bangsi
Sv: Dåligt skodda Islandshästar
Men är det inte konstigt att det skall vara så???
Jag har två hästar hemma som jag vill visa så småningom.
Det känns så dumt att behöva gör hoven fulare och sämre för att det skall se bra ut på visningen.
Jag vet folk som till och med slipar på framsidan av hoven för att den skall bli slät och fin. Gröper ur har jag också hört men jag hade ändå ingen tanke på att göra det.
/Åsa
OlleAtlas skrev:Hingsten i vårt stall har de fått verka speciellt inför visning med högre trakter och mer "styltiga" hovar, än vad hovslagaren någonsin vill ha. De måste tydligen också låta hoven vara mer "urgröpt" för att inte hovarna ska vara flata. En frisk hov rundar sig ju naturligt, men det tar tid och ska inte göras genom verkning på det sättet. Hovslagaren i vårt stall är medveten om vad som krävdes vid visning och verkade så, men kom tillbaka till normalverkning så snart som möjligt.
OA
Men är det inte konstigt att det skall vara så???
Jag har två hästar hemma som jag vill visa så småningom.
Det känns så dumt att behöva gör hoven fulare och sämre för att det skall se bra ut på visningen.
Jag vet folk som till och med slipar på framsidan av hoven för att den skall bli slät och fin. Gröper ur har jag också hört men jag hade ändå ingen tanke på att göra det.
/Åsa