G
Glad67
Efter ett par veckor på härligt sommarbete så ser jag hur fin min häst har blivit.
Det är ju så här han ska se ut!!!
Rund och fin över rumpan. Lagom med hull. Glansig i päls, lycklig och glad.
Jag har verkligen försökt att fodra med både analys och med ögat, men jag ser tydligt att jag inte har lyckats denna vinter/vår.
Inte så att han på något vis varit mager, men jag ser skillnaden, Nu är han riktigt fin.
Så nu sitter jag här med dåligt samvete och tänkte höra med vad som egentligen har fattats i hans mat innan.
Han har ätit i vinter:
7 kg hö
2 kg Lucern hackat strå
1.2 kg Krafft grov
foderjäst.
Analysen har jag inte här men det var uträknat och bra till honom.
Han är 7 år, 155 cm. God kondition, tränas regelbundet både dressyrträning och hopp samt uteritter.
Skulle Ni i första hand ökat på hö, eller lagt till Lucern eller havre?
Jättesvårt detta tycker jag men vill gärna ha hjälp så jag inte sitter där med dåligt samvete till vintern.
Det är ju så här han ska se ut!!!
Rund och fin över rumpan. Lagom med hull. Glansig i päls, lycklig och glad.
Jag har verkligen försökt att fodra med både analys och med ögat, men jag ser tydligt att jag inte har lyckats denna vinter/vår.
Inte så att han på något vis varit mager, men jag ser skillnaden, Nu är han riktigt fin.
Så nu sitter jag här med dåligt samvete och tänkte höra med vad som egentligen har fattats i hans mat innan.
Han har ätit i vinter:
7 kg hö
2 kg Lucern hackat strå
1.2 kg Krafft grov
foderjäst.
Analysen har jag inte här men det var uträknat och bra till honom.
Han är 7 år, 155 cm. God kondition, tränas regelbundet både dressyrträning och hopp samt uteritter.
Skulle Ni i första hand ökat på hö, eller lagt till Lucern eller havre?
Jättesvårt detta tycker jag men vill gärna ha hjälp så jag inte sitter där med dåligt samvete till vintern.