Dåligt rykte problem för ridklubb

(Trelleborgs Allehanda)
"För fyra-fem år sedan hade vi 200 medlemmar. I dag har vi inte mer än 45 stycken", säger Christer Holmgren.Han är sekreterare i Kyrkoköpinge ridklubbs nya styrelse som tillsattes den 1 november förra året. Den gamla avsattes efter att en styrelsemedlem förskingrat pengar ur klubbkassan. Och enligt Christer Holmgren kan det vara en bidragande orsak till det lägre medlemsantalet.

http://www.trelleborgsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050211/TRELLEBORG/102110703/1077

Sv: Dåligt rykte problem för ridklubb

Hej hej..! jag var medlem på Hammaröryttarförening.. Dom har samma prob där som ni har typ det är jätte många som har slutat för att det inte händer något..! Dom har haft prob med pengar åh dom har fått sålt hästar för att dom inte har haft råd + att avliva en för att han var för gammal men han gjorde nytta iaf..! Ifall ni vill ha mer medlemmar så annonsera, hitta på skojiga aktiviteter som ni vet att dom allra flästa gillar mm..! Ett litet tips..!

Det är inte Gunnars "klubb" det handlar om, utan han har länkat till en tidningsnotis.

det stämmer att hammarö har problem med pengar men det verkar lösa sig nu iaf :) men att de har sålt hästar för att de inte har haft råd stämmer inte. några har sålts för att de e för gamla o inta passar på ridskolan( och det är väl bra?!) och att avliva en som är för gammal tycker jag inte är fel, nu vet ja inte exakt vilen du menar men jag kan tänka mig att de var någon som inte var så fräcsh och då tycker jag att det är bättre för den hästen att få sluta livet än att må dåligt. (jag hoppas det är butler som inte finns kvar, för honom tycker jag synd om att han ska gå lektion!) men hela hästbeståndet skulle behövas bytas ut och det vill väl styrelsen också, få in yngre o fräschare hästar, och framförallt mer ponnyer..

Hmm inte? hur kan de komma sejj att dom har gjort sej av me vissa? dom måste juh få in pengar på detta genom att sälja av hästar som inte passar.
Butler gjorde mer nytta än Sacha som inte längre kan gå typ nårra lektioner än att bli halt igen.. Han var gammal okej men har gjorde iaf mer nytta än någon annan.
Asså förmodligen så har HRF fått dåligt rykte för att det är juh inte lika mycket folk ny som det var för några år sen. Yngre och fräschare hästar ponnier skulle behövas men hmm b- ponny som bara dom små kan rida på? asså isånna fall skulle ja satsa på Maxad D för att alla ska kunna rida. eller?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (TA) En anonym anmälan mot en ridklubb i Trelleborgs kommun kom på onsdagen in till miljökontoret...
Svar
15
· Visningar
2 118
Senast: Shiroo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ystads Allehanda) Ett gäng tjejer vid Kyrkoköpinge ridklubb trotsade vädrets makter och tog vara på snön genom att åka pulka efter...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Trelleborgs Allehanda) Råby Ridklubb välkomnar nya regler för hästägare. Klubbens ridlärare anser att kravet om att hästar ska ha rätt...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: Maléne
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Trelleborgs Allehanda) 15 års slit från morgon till kväll har börjat ge utdelning och det med besked.Ystad Ridklubbs Camilla Larsson...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama