Dåligt inflytande på häst

Seabaz

Trådstartare
Alltså ibland blir jag så trött...

Min häst är hur cool somhelst att rida ut på ensam. Han kan titta till på saker man han går alltid framåt och förbi utan någon somhelst övertalning...

Han är om möjligt ännu coolare när man rider ut tillsammans med andra. Utom en!
Och den hästen kan flyga i luften helt oprovocerat, bocka, sparka bakut, bralla, ser spöken osv...

När jag rider ut med det ekipaget så blir min häst likadan. Om den hästen, som oftast går först, vägrar gå för något så gör min häst likadant fast han annars går förbi utan problem.
I galoppen blir min häst stark och ska dra om den här hästen eller köra upp huvudet och börja göra luftsprång/stå på stället och hoppa/springa på snedden osv...
Skitjobbigt...

Att den andra hästen skulle gå efter är ju en idé men det blir nästan ännu värre att ha den frustandes i baken...

Någon som varit med om detta? Och det gäller enbart den här hästen som är på det här sättet. Att rida normalt med andra är inga problem även om den andra skulle bli rädd så struntar min häst i det och går ändå som vanligt...

Känns som den här hästen har dåligt inflytande på min? Eller vad ska man säga?

Sv: Dåligt inflytande på häst

Ja så blir min med. Rider jag ut med en nervös,het häst så blir hon likadan,rider jag ut med stallets lugnaste går hon och sover, typ. Så fungerar hästar. Men måste du rida ut med den då?

Hur reagerar du då? Hur ofta rider du med hästen, eller andra hästar som beter sig sådär.
Är den högre i rang än din?

Min häst är så bra, för när man rider ut med (en) "knäppisar" så blir hon lugnet själv, medan hon kan tända till lite mer när hon går med lugna hästar. :D
Däremot är det mindre kul att rida ut i grupp :grin:, men det är ju för att jag gör det så sällan.

japp, sådär gör min med ;)
dock går han framåt efter att jag sagt till honom på "skarpen" men han är jätte löjlig tillskillnad mot om man rider ut med någon annan =P

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
4 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar