hljomalind
Trådstartare
Jag är inte speciellt berest vad gäller solresor, men nu är det snart dags att boka för en oktobervecka. Mallorca, Kreta eller Rhodos verkar ligga inom vår snäva budget (Turkiet känns för oroligt just nu). Men när jag söker info om hotellen och områdena verkar det vara, i mitt tycke, ganska dåliga stränder även om det inte beskrivs som dåligt, utan mer som: "Klapperstenstrand med kristallklart vatten", "vacker grusstrand" "fin stenig strand, badskor krävs". Det verkar som att det är nåt folk accepterar, och därför undrar jag om det är mer regel än undantag att stränderna är sådana. Förra våren var vi i Turkiet, och vi stortrivdes, men just stränderna där var också väldigt steniga, först ut en bit i vattnet var det bra. Vi var över en sväng på Kos, och där var det inte stenigt, men grovkornigt och inte så skön sand att gå på.
Vi är en mycket badglad familj med en treåring så vi vill gärna ha en helt "vanlig" sandstrand med fin botten så man kan gå rakt ut, leka och busa. Min fråga är då om vi ändå kommer att få acceptera en stenigare strand för våra resmål, eller är det någon som har några tips? Är Mallorca bättre än Kreta möjligen? Malta har också funnits som alternativ.
Vi är en mycket badglad familj med en treåring så vi vill gärna ha en helt "vanlig" sandstrand med fin botten så man kan gå rakt ut, leka och busa. Min fråga är då om vi ändå kommer att få acceptera en stenigare strand för våra resmål, eller är det någon som har några tips? Är Mallorca bättre än Kreta möjligen? Malta har också funnits som alternativ.