Dåliga hovar

K

Korsning

Enzion. Någon som har erfarenhet av detta hovmedel? Min häst har så torra och spruckna hovar. Eller om ni har något annat tips så dela gärna med er.
Tack på förhand/Cina

Sv: Dåliga hovar

Mitt sto har dåliga hovar och jag har börjat ge henne Enzion och det verkar fungera bra. En annan bra grej man kan göra är att smörja kronranden med cournecrecin (minns inte hur det stavas).

Sv: Dåliga hovar

Grönsåpa!!! Pensla på en gång om dagen...låter knäppt men har funkat på min häst. Han fick riktigt hårda och fina hovar efter det...
Han var en sån som om han tappade skon i hagen så fans det ingen hov kvar att spika i när han kom in...

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat