Dålig uppdatering av hingstarnas hemsidor!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ramona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 063

Ramona

Trådstartare
Är det bara jag som tycker att det är undermåligt att i början på mars 2008 fortfarande ha kvar 2007 års priser och nyheter på hingstarnas hemsidor? För oss som letar hingstar är det ju omöjligt när man inte vet vad som händer och sker. Måste jag ringa för att få reda på småsaker?

Hur kan det vara så svårt att uppdatera hemsidorna så att ens hingst blir mer promotad och kanske lite mer populär? Det borde ju ligga i alla hingstägares intresse att se till så att stoägarna vet de grundläggande sakerna såsom tillgänglighet, pris etc.

Ni som har hingstar, hur tänker ni när det gäller marknadsföring? Är hemsidan inte där ni får mest kunder ifrån?

Sv: Dålig uppdatering av hingstarnas hemsidor!!

Kan bara instämma!
Känns otroligt onödigt att ha en hemsidan om den inte ska uppdateras, jag hittade nån där den inte var uppdaterad sen flera år tillbaka osv.

Sen tycker jag att många som har hemsidor som är bra uppdaterade ändå är pinsamt dåliga. Alltså man behöver inte ha en värsting proffsig sida men en där det finns fakta om vad hingsten själv har för meriter, avkommors meriter samt BILDER!!
Gärna extreriör bilder på både hingsten och avkommor. Sen ska prisuppgfiter och betäcknings station så med anser jag.

Det finns ju faktiskt många bra och enkla program man kan göra en enkel sida och lägga upp, en enkel är ju bättre än ingen!
Men som sagt ska man ändå ha en kan mna väl uppdatera den lite och ha med intressant fakta..

Det är samma visa varje år:devil::mad:man kan bli galen på vissa hingsthållare.
Då är det nästan bättre att inte ha ngn hemsida alls...:mad:

Håller helt med!!

Man blir ju galen på hur dåliga de är.
Hur svårt kan det vara med lite basic fakta, bilder och prisuppgifter!!

Skärpning hingsthållare:devil:!!;)

Fy på mig...jag har inte uppdaterat årets priser...:o
Ska ta o fixa det ikväll...:)
Tack för sparken i rumpan!!:rofl:

Hur många % extra ston räknar du med att få pga hemsidan?

*KL*
Lite allmänt:
Grejen är ju att det inte är speciellt dyrt att ha någon som fixar hemsidan om man inte klarar av det själv. Det finns många småföretagare som gör snygga och bra hemsidor där det inte kostar speciellt mycket pengar. Första hemsidan jag gjorde betalade jag kasnke 3000:- för att få upp och sen betalade jag någom hundralapp när sidan skulle uppdateras med lite större grejer. Det är inte ens en betäckning i de flesta hingstars fall, och en bra sida ger förhoppningsvis fler ston.

Ja du...en arabhingst brukar ligga på 1-3 ston om året i snitt. Sen finns det ju höjdarna som får några fler. Men som mest rör det sig om ca 20 ston/år o då för max en hingst eller 2.

Men det är inte värt att bekosta någon som fixar hemsidan åt mig för det kostar inte speciellt mycket att betäcka med en arabhingst i snitt.
I år är han annonserad i ridsports avelsextra.

Fast har du samma pris på honom varje år behöver du ju inte uppdatera, bara ta bort datumet på hemsidan. ;)

Håller med. Själv tycker jag det är jättekul att uppdatera hemsidan lite då och då. Vill gärna ha senaste nytt framme vare sig det gäller hingst eller ston. Kikar ofta runt på olika hingstar och stueriers hemsidor och tycker det är tråkigt och konstigt när en del inte är uppdaterad på år (!).

Jag har inte uppdaterat hemsidan på läääänge. Det är många som mailar om 4-åringen som är på framsidan....hon är numera 5 och såldes förra våren. Så här sitter jag och kastar sten i glashus. Men samtidigt har ju inte jag något som gör att folk behöver veta en massa info om det jag har.

Nu på våren är det ju uppenbart att vi stoägare kollar runt på de olika hemsidorna för att välja hingstar till våra ston. Det borde ju hingstägarna fatta. Billigare marknadsföring är en hemsida går ju knappast att ha.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka