Dålig stämning bland människorna i stallet?

Sv: Dålig stämning bland människorna i stallet?

Hejsan.
Det låter så logiskt och sunt det du skriver men ack så svårt att leva upp till. Men om vi kunde lära oss att leva så här så skulle mkt av alla bråk och missuppfattningar försvinna. Och som du säger så skulle vi alla må så mkt bättre och känna oss starkare när det inte går åt en massa energi till att vara arg,iriterad el ledsen.

Ha en fortsatt trevlig dag. Mvh Nisse

Det är enklare än vad man kan tro och tänka sig till. Det vet jag...kanske därför som många faktiskt tror att det är omöjligt??
:)

Vad kommer hatet ifrån, undrar jag?
Ok, det är en svår fråga, men någon kanske har funderat...

Att man har olika åsikter och erfarenheter och mognadsnivå är jag helt klar över, men att hata blir för mig att släppa all sin kreativa energi utåt, rikta den som något negativt mot andra. Det tömmer en på egen livskraft, och kvar blir rädlsa, oro och förtvivlan. Varför ödsla krut på något man ändå inte gillar?????
Är det inte bättre att lägga kraften på att växa och bli stark och harmonisk, så att andra kan se att det faktiskt är möjligt att förändras till något mer positivt?

Det hatet kommer från personer som gjort mig illa berörd.
Ja du ett tag var det illa då var det det enda jag tänkte på men...jag har släppt taget om det nu.
Men nämner nån något som sammanhänger...så brinner det lika starkt igen.
Ödsla krut skulle jag inte vilja påstå att jag gör...men att jag är starkt långsint när det gäller saker.
Jo då harmoni är en del av min vardag...inbakad med galenskap.:)

Det hatet kommer från personer som gjort mig illa berörd.
Kan hat komma ifrån andra? Är inte hat något som kommer inifrån, liksom alla andra känslor vi bär?

Ja du ett tag var det illa då var det det enda jag tänkte på men...jag har släppt taget om det nu.
Menar du att det inte längre styr din vardag, att du kan tänka och känna och tycka om annat, inte bara vad dessa personer sagt och gjort mot dig? Menar du att du gått från att se att personer är inte samma sak som deras beteende, att en person har en attityd och ett beteende som förändras i och med att persoligheten mognar?
Men nämner nån något som sammanhänger...så brinner det lika starkt igen.
Men kan det verkligen betyda att du släppt det som sårat dig? Jag tycker att det låter som att du har kvar dessa oupplösta känslor.
Ödsla krut skulle jag inte vilja påstå att jag gör...men att jag är starkt långsint när det gäller saker.
Precis som man är när man inte kan förlåta, släppa och gå vidare.
Jo då harmoni är en del av min vardag...inbakad med galenskap.:)
Det låter så. Jag önskar dig lycka till iallafall.
Det finns sätt att släppa dessa tankar och känslor som för dig mot galskap. Och det är riktigt härligt efteråt, kan jag säga. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 439
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV