Ja jag berättade att jag hade köpt gymkortet av det skälet.
Då är det skapligt oseriöst av den personen att ge dig övningar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag berättade att jag hade köpt gymkortet av det skälet.
Busvisslar på @CillaWDå är det skapligt oseriöst av den personen att ge dig övningar.
Den personen borde skickat hem henne omgående med rekomendation .Gå till läkare nu !Det sa min kiro innan jag fick tummen ur .Jag tar inte i dig förrän du varit till en ortoped och även fått en mr sa hon med barsk stämma och högröd i ansiktetDå är det skapligt oseriöst av den personen att ge dig övningar.
Ta upp problemen med lyften med din chef om du inte får gehör kontakta ditt skyddsombud. Det är inte en hållbar situation.Jag lyfter fel, tyvärr. Eftersom det är svårt att lyfta rätt. Man måste ofta luta sig framåt för att komma åt och det är knasiga vinklar ofta. Jag försöker ta hjälp av kollegor men ibland finns det ingen i närheten att jaga tag i.
Om du har ont i ryggen har du all rätt i världen att gå till läkare, och det är så klart bättre för alla - dig själv, läkaren och samhället - att göra det så snart som möjligt så att det inte blir värre och värre. Ibland kan en väldigt liten åtgärd ge väldigt stort positivt utslag också. För egen del har jag flera gånger gått till sjukgymnast eller naprapat med nacke, axlar och ländrygg som varit spända och gjort jätteont, och fått god lindring redan efter första besöket, och sedan gått på något eller några återbesök bara.
Om det känns "för stort" att gå till läkare, boka åtminstone in dig hos sjukgymnast. Hen bör kunna ge dig råd om du ska fortsätta till läkare eller om det räcker med det som hen kan hjälpa dig med. Sen bor du ju i Tyskland, för sjutton. Har för mig att jag läst att det är det land där folk går allra mest till läkaren i hela världen. Så jag har svårt att tro att de tycker att du slösar med deras tid!
Så se till att få det där kollat nu, du är värd det!
Bra att du tänker gå till läkaren!
En kompis som är dansare lärde mig en stretch som är enkel och bra och som jag inte tror kan göra någon skada. Det är att helt enkelt luta sig framåt med raka ben och försöka så gott man kan att sätta fingrarna, och så småningom handflatorna i marken. Man ska hålla positionen i ett par minuter, man kan t ex göra det medan man lyssnar på en låt. Och så är det viktigt att andas långa lugna andetag, och fokusera på att andas ut ordentligt. Om det stramar så mycket på baksidan av låren att man inte känner att man får någon stretch i ryggen så kan man fuska och böja knäna lite.
Bra att du tänker gå till läkaren!
En kompis som är dansare lärde mig en stretch som är enkel och bra och som jag inte tror kan göra någon skada. Det är att helt enkelt luta sig framåt med raka ben och försöka så gott man kan att sätta fingrarna, och så småningom handflatorna i marken. Man ska hålla positionen i ett par minuter, man kan t ex göra det medan man lyssnar på en låt. Och så är det viktigt att andas långa lugna andetag, och fokusera på att andas ut ordentligt. Om det stramar så mycket på baksidan av låren att man inte känner att man får någon stretch i ryggen så kan man fuska och böja knäna lite.
Det känns "futtigt" att boka en läkartid pga av ryggen..."Alla" har ju ont i ryggen känns det som. Och vad ska läkaren göra? Konstatera ryggont, och sen?
Jag har en form av reumatism i ryggen och har kronisk värk sen 1998.
I början ignorerade jag värken i tron om att det skulle gå över. Sen började jag träna på gym, precis som du bad jag där om hjälp för att stärka min rygg. Det förvärrade smärtan och jag blev sjukskriven och skickades till företagshälsovården. Utredning gjordes med bla röntgen. På röntgen kunde de se att jag hade börjat få pålagringar mellan ryggkotorna. Jag fick permanent sjukskrivning på heltid!! (Det kunde man få då)
Genom åren har jag gått hos många sjukgymnaster, bassängträning, kiro, läkare, fått specialmadrass mm. Många träningsmoment har retat inflammationerna mer och förvärrat, vissa har hjälpt.
I dag har jag långsamt kommit fram till vad som funkar och inte funkar för min rygg och jag kan i perioder jobba halvtid.
Så exprimentera inte själv och låt ingen gymsnubbe säga vad som är bra för ryggen utan att först ha tagit reda på varför det smärtar. Gå till läkare.
Krya på dig!