Trissa
Trådstartare
Mitt sto har varit mer eller mindre dålig i magen under en tid, och nu har hon stått installad med hö på natten ett tag för att försöka häva det. Det verkade funka bra, magen kom i ordning igen, men så fort de går ute dygnet runt blir det samma sak igen. Då har jag ändå flyttat dem till vinterhagen, där betet inte är så bra. Dock finns det ändå mycket att äta på, även om det inte är så mycket näring i det, och här är det ju tillväxt fortfarande vilket innebär att det kommer att finnas gräs under rätt lång tid framöver.
Jag hade ju tänkt ha dem på lösdrift i vinter, och då blir det ju snett att ha dem installade den närmaste månaden eller kanske ännu längre. Dels pga pälssättning (varmstall) och dels vill jag ha dem ute för deras egen skull. Men det verkar ju kört? Jag har provat med jäst utan resultat, nu får hon filmjölk när de står inne. Det är dock inte något alternativ när de går ute, eftersom jag måste hälla det på höet, i kraftfoder ratar hon det.
Finns det något annat att prova som torkar upp magen? För det verkar ju höet göra på något vis.
Jag hade ju tänkt ha dem på lösdrift i vinter, och då blir det ju snett att ha dem installade den närmaste månaden eller kanske ännu längre. Dels pga pälssättning (varmstall) och dels vill jag ha dem ute för deras egen skull. Men det verkar ju kört? Jag har provat med jäst utan resultat, nu får hon filmjölk när de står inne. Det är dock inte något alternativ när de går ute, eftersom jag måste hälla det på höet, i kraftfoder ratar hon det.
Finns det något annat att prova som torkar upp magen? För det verkar ju höet göra på något vis.