Dålig jordning

caradan

Trådstartare
Kan ett aggregat visa dålig jordning om det är trasigt?
Helt plötsligt har vårt aggregat gått från 0 till 2.2 och nu har vi typ ingen ström alls i hagarna.
Trodde först att det kanske berodde på torka men nu har det regnat till och från i en vecka...

Det korta svaret är "ja"!

Det finns ett kretskort i aggregatet, och något kan ha gått sönder där.

Har ni haft åska?

Åska kan vara riktigt elakt mot elaggregat (stängsel), och trots att man för övrigt inte upplevt nära nedslag, så kan det slå ut aggregatet.

Det korta svaret är "ja"!

Det finns ett kretskort i aggregatet, och något kan ha gått sönder där.

Har ni haft åska?

Åska kan vara riktigt elakt mot elaggregat (stängsel), och trots att man för övrigt inte upplevt nära nedslag, så kan det slå ut aggregatet.

Ja åska har det vart i omgångar så det är inte omöjligt.
Sen så är aggregatet 7 år gammalt oxå så det kanske oxå spelar in?

Ja åska har det vart i omgångar så det är inte omöjligt.
Sen så är aggregatet 7 år gammalt oxå så det kanske oxå spelar in?

Beroende på vad det är för aggregat så spelar det ingen roll. Det jag har till vinterhagarna är långt över tio år och funkar prickfritt, det var dock lite dyrare. Det jag hade innan slutade funka efter kanske hälften så många år. Åska låter troligare.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Jeps
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 929
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 594
Senast: 13579vas
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka