Dålig hund (bistick?)

Ferrari

Trådstartare
Min lillebror ringde mig och meddelade mig att cavaliern (9 år) var dålig.

Han hade spytt vitt skum och blivit mycket sänkt, för att därefter gömma sig under sängen (där han alltid ligger när han är deppig).

Jag började misstänka bi alternativt getingstick, då han aldrig blivit stucken förut, och mer än gärna jagar dessa. Kanske oturen var framme idag?

Då denna hunden står på ett specialfoder pga att han lätt går upp i vikt (ej i bra kombination med blåsljud), så sa jag åt lillebror att försöka ge honom skinka. Då han är en mycket matglad hund och älskar skinka, leverpastej och liknande. Hunden åt en liten bit skinka, pep till och vägrade ta mer = ont i munnen?

Jag sa åt lillebrorsan att avvakta lite, och höra av sig till mig om en halvtimma igen om det inte blivit bättre. Jag är ju ingen veterinär precis, finns det något nummer man kan ringa även på helgen bara för att rådfråga? Alltså, prata med någon kunnig.

Jag tror inte det är återfall från hans tidigare problem då han inte spydde överhuvudtaget då, där var det också matvägran och smärta i munnen. Den gången trodde de på käkledsinflammation, men det var negativt och vi har ännu inte fått reda på anledningen.

Mvh Sofie

Sv: Dålig hund (bistick?)

Har hunden ev varit i kontakt med paddgift?

Sv: Dålig hund (bistick?)

Det kan vara groda eller padda. Mer troligt än bi eller getingstick. Vissa hundar kan bli väldigt dåliga av vilket som. Men just skummet talar mer för groda/padda.

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 535
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka