Dålig Havre

Ahi

Trådstartare
I stallet jag står så köper de in havre från en bonde. Havren har tidigare varit ok men inte jättebra. Men nu senast såg den grå ut! Ser inte alls fräsch ut. Frågade stallägaren men denne tyckte inte det var något fel på den, utan sa att det berodde på att det regnat mycket i sommras. Jag har iaf köpt egen havre (även den från en gård i trakten), och den går inte ens att jämföra med den innan. Är det bara jag som oroar mig i onödan eller? Har hört skräckhistorier om hästar som ätit möjlig havre, så jag tänker ju i vilket fall som helst inte använda den. Men de övriga hästarna i stallet äter ju av den.
 
Sv: Dålig Havre

jag köpte oxå havre av bonde förut, och nu senast var den väldigt grå aktig och dammig, jag komenterade detta men han skyllde på regnet, jag tror nog att denna havre har legat ett bra tag i någon gömma, snålgubbe :mad:
Men iaf så köpte jag havre från Hippo foder och den är vackert gyllengul och min häst tycker att den är betrydligt mer smaklig än den grådaskiga havren.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
3 952
Senast: Mustang
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 248
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 344
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp