Dahlia och inglasad balkong

Corax

Trådstartare
I år tänkte jag ge mig på att plantera några Dahlior på balkongen. Jag har googlat och sett att de vill ha torvrikt och kraftigt. Kan man ta 'vanlig' torvströ och kanske blanda ut det med något annat? Tips? Det börjar ju bli dags att stoppa knölarna i jord nu. :)

Sen skulle jag behöva tips på vad jag kan odla mer på balkongen. Tomat är ett stående inslag och förra året hade jag även basilika, gräslök och sockerärt samt rädisa (sistnämnda ingen hit). Men jag vill prova något nytt i år. Som ni hör så vill jag gärna att det ska vara ätbart.
Jag har funderat på purjo eller någon annat lökaktigt men det verkar inte som någon bra lökmiljö som jag kan bjuda på?
Det blir ju ganska varmt och 'växthusaktigt' där.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Jag har ingen trädgård att odla i, men kommer för första gången spendera min sommar i en lägenhet som har en stor balkong i västerläge...
Svar
10
· Visningar
6 702
Senast: Modig_Korn
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar