• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Colette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 93
  • Visningar Visningar 6 248
Sv: dagstorp

*knapplån*

Hur gick det för folket här då? Dom är ju så sega med resultaten.. :cool:

Fio, Pooh, ia_, fälttävlansnisses ponny mfl mfl...?

aicha skrev:
*knapplån*

Min häst klarade kvalet till 4-års championatet, gjorde en halv-kass dressyr tyvärr ( spänd som attans...) men var över 50% iaf som krävdes, sedan nollade han hoppning + terräng!

3:e hindret från slutet

aicha skrev:
*knapplån*

Min 5-åring gjorde en bra dressyr (45 straff), 0 i banhoppningen (med ca 1/2 minut tillgodo på tiden ;) ), gjorde en bra terräng, men tvekade på vattnet, blev dömt som stopp vilket vi protesterade mot utan resultat (han stod ej helt still och gich framåt i sidled mot vattnet innan han hoppade i). Annars var han kanon, liksom ryttaren! :)

Fios gick kalas i dressyren (tror det var 34 straff), också 0 i banhoppningen, men hade utbrytning i terrängen, annars hade den vunnit överlägset med sin eminente ryttare!

Äh, enda kommentaren jag fick när jag frågade om maseratin var: Vilket konto vill du ha in pengarna på?

Får väl åka lyxlastbil istället.

Ooh la la , fettot gick kalas i dressyren och ledde efter dressyr och hoppning med 34 straff , hoppade gravarna som jag inte trodde hon skulle göra så det är jag glad för, men sedan fick hon vittring på hemväg tror jag och bröt ut på en sketen häck (många hästar stannade där) men hon är ju lite sådan, har inte riktigt den där framåtbjudningen som gör att hon själv tar sig till hindren, sedan tvärvände hon i trappan efter att ha hoppat första trappsteget :confused: Nåja skit samma nu skall hon gå i falkenberg ialla fall, där brukar hon trivas :D

ia_ skrev:
Min häst klarade kvalet till 4-års championatet, gjorde en halv-kass dressyr tyvärr ( spänd som attans...) men var över 50% iaf som krävdes, sedan nollade han hoppning + terräng!

3:e hindret från slutet

Jesus vilket språng!! Vi får väl hoppas att han inte fortsätter hoppa sådär stort :crazy:

Jag hade aldrig någonsin godtagit att blivit dömd för ett stopp utan att ha fått ett, skitsamma om det så hade tagit 4 timmar att få det rätt :mad:

Om dom sätter erfaret folk vid sådana hinder som är tveksamma att döma som typ vattenhinder och uthopp så brukar det aldrig bli några större problem med bedömningen.

För min dotter gick det sådär idag. Hamnade i mitten av klassen efter dressyren och avancerade ett par placeringar efter hoppning och terräng som hon nollade. Min dotter anser att dressyren är något man genomlider för att få rida terrängen sedan :smirk: .

summer san skrev:
För min dotter gick det sådär idag. Hamnade i mitten av klassen efter dressyren och avancerade ett par placeringar efter hoppning och terräng som hon nollade. Min dotter anser att dressyren är något man genomlider för att få rida terrängen sedan :smirk: .

Fast vill hon inte vinna då?? För då brukar det ju tränas dressyr lite extra, det är ju synd att ha det i bagaget när man nollar i resten sas.

Jo, hon älskar att vinna! Hon tränar mycket dressyr men hennes lilla ponny är pigg++; och är allt annat än samarbetsvillig i dressyr. Förra året var de felfria i hoppdelen alla starter, men inte placerade en enda gång då ponnyn skenade vareviga gång i dressyren:crazy: . I år har ponnyn lugnat sig lite, men tyvärr går den bakom lod när den är pigg så då får hon avdrag för det istället. De gjorde med våra mått mätt en bra insats idag, men fick inte så bra betalt, därav min dotters slutsats. Men vi ska spotta i nävarna och trimma som tusan inför nästa start! Alla tips mottages tacksamt!

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Någon som vet hur det gick för orchis Fragans? Tror han gick lätt klass (är D-ponny).

Liknande trådar

Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Jeps
·
Utrustning Hei, Er det noen som har disse og som kan legge ut et bilde på hvor mye de utløser/åpner seg? Finner ingen info på nettet.
Svar
13
· Visningar
542
Senast: Jeps
·
Utrustning Har tenkt å kjøpe disse støvlene, men usikker på hvilken storlek jeg skal ta. Er det noen som har støvlene og kan si om de blir videre i...
Svar
4
· Visningar
235
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka