• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Colette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 93
  • Visningar Visningar 6 248
Sv: dagstorp

"plättis" = hon med det fula namnet :angel: har inte gått sedan gärds sen har han varit mammas dressyrhäst i vår :D .. så vi får väll se om hon kommer ihåg hur man gör :smirk:

Har ni inte kommit hem från Dagstorp ännu? Nu är nyfikenheten stor ;) Hur gick det för bukes representanter?! Var vädret hyfsat? var underlaget bra?

Hej! kom hem för en timme sen... nu håller jag på att göra i ordning ponnyn för i morron. :smirk: Det gick jätte bra för mig. Jag vann med den ena hästen och var 3:a med den andra :banana:

Grattis! Lycka till imorgon. :banana: Håll en tumme för oss också.....

Senast ändrad av en moderator:

Joo d gick väl bra! Vi är nöjda med hästen o d e ju d som räknas :) Kom på plats 13 (12 placerade, självklart :crazy: ) Det tog 2 timmar efter att klassen var slut innan det kom upp resultat :mad: för att någon lade in protest om ett stopp som h*n inte tyckte skulle vara ett stopp... det dividerades om detta i 2 timmar :smirk: till sist gav de h*n antagligen rätt så h*n blev placerad... och puttade ner Molinna från 11-12 placering till 13e , ingen placering... det gör iofs inte så mkt, men att en person håller kvar sammanlagt över 100 personer o 50 hästar som (i vårt fall) varit igång sedan 5 på morgonen bara för en placering i en Regional 100cm klass gör mig bara så arg... men som sagt:
Molinna gick bra och var superduktig :rofl: inga speciella missar i dressyren, 0a i hoppningen och bara 2,(nånting) straff i terrängen och det var ju faktiskt första Fälttävlingen efter omkullridningen i Hermanstorp förra året...
men man retar sig såå

Gabby_Ossi skrev:
men att en person håller kvar sammanlagt över 100 personer o 50 hästar som (i vårt fall) varit igång sedan 5 på morgonen bara för en placering i en Regional 100cm klass gör mig bara så arg...

Men för det ekipaget gällde det kanske mer än "bara en placering i reg. lätt klass". För många kan det ha varit ett kval/gällt en biljett till breedersfinalen. :)
Och OM det var felaktigt dömt så är det klart att rätt ska vara rätt även om det INTE var kval till nån final. Sedan är det givetvis skit-trist för alla att det ska ta två timmar extra...

Pooh

Det handlar väl inte bara om en placering, utan också om kvalregler. Har man haft en felfri runda så är det klart man vill ha det på papper.
men kul att det gick bra.

Joo jag vet det där med kval o så... men 1 stopp i terrängen får man väl faktiskt ha? eller har de ändrat det...??
Plus att vi råkade höra att det var placeringen h*n brydde sig om, h*n sa att om h*n INTE blev placerad FAST stoppet "togs bort" så kunde hon släppa det :crazy: men vi hörde ju inte hela samtalet, man står ju inte och tjuvlyssnar eller så.... :crazy:

Senast ändrad:

Men herregud, har man inget stopp så ska man ju inte bli tilldömd ett stopp?? Uppenbarligen så var det ju feldömt eftersom protesten gick igenom.
Jag hade inte köpt läget om jag fått straff när hästen inte vägrat. Oavsett nivå.
Hade du?

Jo, man får ha ett stopp till kval, men jag vet inte vem det gällde och om det var det enda stoppet...

LenaH skrev:
Men herregud, har man inget stopp så ska man ju inte bli tilldömd ett stopp?? Uppenbarligen så var det ju feldömt eftersom protesten gick igenom.
Jag hade inte köpt läget om jag fått straff när hästen inte vägrat. Oavsett nivå.
Hade du?

Men hur gör man om det blivit fel? Vi fick ge oss i midsommar. Inte kul! :cry:
Handlade om en HEL MINUT som tidtagaren hade fel. :devil:

Er det noen som vet hvor man finner resultatene fra igår? Startet der selv, vil bare se hvem som vant... :smirk:

över lag va dagstorps tävlingarna som vanligt fina igår...men hur kan man sätta hinderdomare att dömma hinder i terrängen när d inte vet reglerna???

jag vet inte om det var felbedömt eller inte, men just det att hålla kvar folk som väntar på resultat i 2 timmar verkar lite överdrivet... Och vad jag förstod var det H*n's ord mot hinderdomarens... En hinderdommare kan väl omöjligt komma ihåg vilka som får riktigt stopp och vilka som är gränsfall timmar efteråt...? och det kanske var felbedömt? eller kanske lät det gå igenom eftersom det blev enklast? Om det hade varit en självklar felbedömning hade de nog inte sag emot heller i 2 timmar innan det fick gå igenom... men som sagt, jag vet inte riktigt, det är bara vad vi hört och vad vi misstänker...

Förmodligen eftersom h*n sedan blev placerad, iofs vet vi inte om det är samma häst det handlar om, men vi misstänker det starkt...

Gabby_Ossi skrev:
jag vet inte om det var felbedömt eller inte, men just det att hålla kvar folk som väntar på resultat i 2 timmar verkar lite överdrivet... Och vad jag förstod var det H*n's ord mot hinderdomarens... En hinderdommare kan väl omöjligt komma ihåg vilka som får riktigt stopp och vilka som är gränsfall timmar efteråt...? och det kanske var felbedömt? eller kanske lät det gå igenom eftersom det blev enklast? Om det hade varit en självklar felbedömning hade de nog inte sag emot heller i 2 timmar innan det fick gå igenom... men som sagt, jag vet inte riktigt, det är bara vad vi hört och vad vi misstänker...
Hinderdomarna ska föra protokoll och anser man att ett stopp kan vara tveksamt så ska man gärna rita ner en liten skiss så att man kan redogöra för vad som hände. Om då ord står mot ord så måste ju överdomaren se om det finns några vittnen till händelsen och på så sätt bilda sig en uppfattning.

Du menar alltså att man inte ska bry sig om man blir felbedömd för att nån annan kanske tycker att det är trist att vänta??

Skulle jag aldrig gjort.

Liknande trådar

Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Jeps
·
Utrustning Hei, Er det noen som har disse og som kan legge ut et bilde på hvor mye de utløser/åpner seg? Finner ingen info på nettet.
Svar
13
· Visningar
542
Senast: Jeps
·
Utrustning Har tenkt å kjøpe disse støvlene, men usikker på hvilken storlek jeg skal ta. Er det noen som har støvlene og kan si om de blir videre i...
Svar
4
· Visningar
235
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka