Sv: dagstorp
"plättis" = hon med det fula namnet
har inte gått sedan gärds sen har han varit mammas dressyrhäst i vår
.. så vi får väll se om hon kommer ihåg hur man gör :smirk:
"plättis" = hon med det fula namnet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gabby_Ossi skrev:men att en person håller kvar sammanlagt över 100 personer o 50 hästar som (i vårt fall) varit igång sedan 5 på morgonen bara för en placering i en Regional 100cm klass gör mig bara så arg...
fälttävlansnisse skrev:ja förra året regnade det ju oavbrutet hela dagen....snacka om lera inne i skogen
fälttävlansnisse skrev:"plättis" = hon med det fula namnet![]()
LenaH skrev:Men herregud, har man inget stopp så ska man ju inte bli tilldömd ett stopp?? Uppenbarligen så var det ju feldömt eftersom protesten gick igenom.
Jag hade inte köpt läget om jag fått straff när hästen inte vägrat. Oavsett nivå.
Hade du?
Hinderdomarna ska föra protokoll och anser man att ett stopp kan vara tveksamt så ska man gärna rita ner en liten skiss så att man kan redogöra för vad som hände. Om då ord står mot ord så måste ju överdomaren se om det finns några vittnen till händelsen och på så sätt bilda sig en uppfattning.Gabby_Ossi skrev:jag vet inte om det var felbedömt eller inte, men just det att hålla kvar folk som väntar på resultat i 2 timmar verkar lite överdrivet... Och vad jag förstod var det H*n's ord mot hinderdomarens... En hinderdommare kan väl omöjligt komma ihåg vilka som får riktigt stopp och vilka som är gränsfall timmar efteråt...? och det kanske var felbedömt? eller kanske lät det gå igenom eftersom det blev enklast? Om det hade varit en självklar felbedömning hade de nog inte sag emot heller i 2 timmar innan det fick gå igenom... men som sagt, jag vet inte riktigt, det är bara vad vi hört och vad vi misstänker...