Hur är det egentligen med dagsljus till djur? Jag bor i en liten 1a med mina två marsvin. Hallen är ganska stor och där passar buren väldigt bra, problemet är att det är väldigt mörkt i hallen, så jag flyttade in dom till rummet istället. Det funkar sådär eftersom min ena gris börjat dricka minst en omgång om 10 minuter varje natt, och han dricker LJUDLIGT, så jag vaknar och kan sen inte sova förrän han ger sig. Sen så har vi ju problemet med hö i precis HELA lägenheten, istället för bara i hallen.
Jag vill alltså gärna flytta tillbaka dom till hallen, där finns nämligen en dörr jag kan ta upp från förrådet så att jag kan stänga om dom på nätterna så att jag får sova om nätterna!
Men går det att ersätta dagsljuset som kommer in i lägenheten med att bara ha en lampa tänd i hallen?
Jag vill alltså gärna flytta tillbaka dom till hallen, där finns nämligen en dörr jag kan ta upp från förrådet så att jag kan stänga om dom på nätterna så att jag får sova om nätterna!
Men går det att ersätta dagsljuset som kommer in i lägenheten med att bara ha en lampa tänd i hallen?