Dagsfärska ridbilder 3 april

Seabaz

Trådstartare
Här kommer lite dagsfärska ridbilder på mig och min häst, jag vet att mina största brister är att jag ska slappna av mer och lita mer på hästen, mina händer trivs långt ner och jag tappar tyglarna, dom slinker ur händerna på mig och blir toklånga!

På vissa bilder ser det ut som jag misshandlar min häst och att mina händer/armar är av sten men så är icke fallet, han gapar lätt och direkt när han ger efter ärligt så ger jag efter! *promise* ;)

Men kommentera gärna men ge också tips på vad jag kan göra för att förbättra mig :idea:

Bild023.jpg

Bild024.jpg

Bild025.jpg

Bild026.jpg

Bild027.jpg

Bild028.jpg

fortsätter i nästa inlägg....

Sv: Dagsfärska ridbilder 3 april

Galoppen har vi inte hunnit jobba så mycket med och hästen tycker att rejs är ganska roligt :angel:

Bild037.jpg

Ursäkta min ridstil här men det är för att komma ner (jag gör mig till en säck potatis bokstavligen) och försöka gunga med (läs: jucka) *garvar* i sadeln för att han ska hålla galoppen. han orkar inte riktigt...

Bild038.jpg

Spänd efter galoppsen:

Bild040.jpg

Uppställda:

Bild034.jpg

Sådär, det var allt för ikväll :D

Tycker det ser riktigt fint ut på de flesta bilderna...:)

Jag har lite samma problem som du....sitter med liiiite för låg hand och tygeln blir gärna lite låååång........

Men det är sånt man får jobba på...

Lycka till på tävlingen ;)

Hola tjejjen,

Jag upplever inte tyglarna som långa.
Snarare lite för korta eftersom han går bakom lod på många av bilderna.

Lätta lite på tygeln och upp med hakan så blir ni lika fina som ni brukar vara på andra bilder du visat oss.

Jag har nog missat något, men om ni skall tävla -Lycka till!

mvh Eva

Håller med Eva. Längre tygel, högre hand, lyft blicken. Och sänk inte inre axeln och handen när du går på böjt spår. Höj lite i stället. Annars ser det fint ut

fint !!
& fin häst , hade jag inte sett att de var en valack så hade jag trott att du återupplivat min gamla häst ;)
vad är de för ras ?

Vad olika vi tycker, jag tycker inte du har låg hand,
det ser ut som när jag rider o min tränare vill att jag ska sänka mina händer mer, men försök länga tyglarna när du känner att hästen ger efter så nosen kommer fram.
Annars jätte fint :)

Jag tycker denna bilden är bäst, på dom andra har du lite för korta tyglar och ihopdragen hals på hästen. Låga händer gör inget eftersom du behöver sänka och länga ut nacken på hästen (obs, MIN åsikt :D)... Fin häst!!

Bild033.jpg

Säger som flera andra, upp med ditt, huvud och sträck på dig, samt släpp fram hästen.;)
Som det ser ut nu så går han och småfuskar bakom lod, och bakkärran blir lite oengagerad...
Har precis samma problem med ena medis hästen..:o

Små påpekanden bara:
Rid fram hästen mer med benen och släpp fram honom mer, han knäpper av i nackeen och går bakom lodplan, näsan ska ligga strax framför och annars är det lätt att han går och "fuskjobbar". Men många bilder visar att han går rätt med näsan på rätta stället, ser bra ut där. Så mer ben och arbete framåt så kommr rygg och bakdel alltid med pluss mjuka händer.

Senast ändrad av en moderator:

kl

ååh, va coolt! jag vill också rida western! (stavning? :crazy: )

Bara att prova, det kanske blir er grejj! Den här sporten bara växer o växer, väntar o väntar på Sveriges nästa VM start :rofl:

Ja men det är väl bara att börja! :bump: Jag har provat EN gång på en "riktig" westernhäst och jag tänker definitivt börja (jag hade bestämt mig redan innan jag provade :D ).

Gör det då:)
Western är otroligt roligt!
Dessutom tycker jag att westernryttare är trevligare och mindre fördomsfulla än dem engleskryttare jag umgåtts med. Mycket bättre stämning i westernklubben än ridskolan jag red på förut

Mkt mkt bättre:rofl: här jobbar han med mer bjudning fram och baken o ryggen e med .Går bra med näsan och har en bra överlinje för det samlade arbetet. Jobba mkt så här så kommer han att få bra magmuskler och en stark bak, rygg. Då kommer ni mkt långt. Kul med fina bilder.:)

Han är så fin din lilla pålle, han har tappat en hel del färg sen jag såg honom sist så jag var tvungen att titta en gång extra innan jag såg att det var han.
Kul att det går bra för er, ser bara bättre och bättre ut.

Jag ska faktiskt förtydliga mig lite.........
Det jag menade med lång tygel var att handen var lite långt bak...den ska fram mera.

Det blev mycket tydligare när andra hade skrivit det och då förstod jag ju att det blev fel;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 590
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är född med ett beckenfel; beckenbenet vrider sig succesivt så att det tippas framåt. Till följd av detta dras också ryggraden ihop...
2
Svar
32
· Visningar
4 345
Senast: Liten
·
V
Träning Hej på er! Jag kan inte låta bli att dela med mig av ett tips som förbättrat min ridning och kontrollen över hästen. Jag rider en häst...
Svar
11
· Visningar
2 869
Senast: Sjalen
·
Övr. Katt Många av er har säkert läst den här förut, men den tål att läsas igen, igen och igen. Det är inte ofta Prosit sitter ensam hemma och...
2
Svar
33
· Visningar
2 179
Senast: bengibollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI