FT_ryttare

Trådstartare
hejsan!
Nu vill jag ha föl. Stoet har gått över 2 vecka nu ..
Imorse innan jag släppte ut henne så mjölkade jag fram några droppar o under natten har mjölken gått från dimmig till vit. är det dags snart ??
vaxproppar har hon haft i minst 3 veckor. men igår var dom mycke större än dom varit tidigare.

Vill ha bäbis!! :)

Tja då borde hon föla inom 48 timmar om mjölken är vit...men,som sagt ingen regel utan undantag. ;)

om mjölken liknar lite lätt mjölk så brukar det vara på G, men å andra sidan så har vi ett sto på vårat stall som hade "lättmjölk" och nu är mjölken gul/grummlig igen. och inget föl... :smirk:

hoppas på en bäbis inatt då..elle imorgon!

Undantaget från regeln skulle isåfall vara mitt sto!! hon e expert på att bryta regler!! sånt som alla hästar gör , struntar hon blankt i!!
övningar som funka rpå alla hästar funkar definitivt inte på henne.. egen liten dam !!
ser inte ut som hon ska föla.. ser precis ut som vanligt.. fast d e d där med mjölken.. den e vit nu o har varit d hela dagen.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka