Dags för röntgen...

Jenka

Trådstartare
Det börjar bli dags att röntga Stoja. Var, är då frågan? Hur stor betydelse har det hos vilken veterinär man röntgar?

Hd och ed är det alltså jag pratar om.

Sv: Dags för röntgen...

Jag tar den där debatten med en axelryckning och röntgar hos min vanliga veterinär. Har fått A-höfter på alla.

Det här debatteras ju friskt. Finns ju folk som åker land och rike för att röngta hos "rätt" veterinär.
Själv tänker jag som Migo skriver ovan, nuförtiden iallafall :)

Någon jag dock INTE skulle åka till är han kända veterinären som de flesta vill till. Har vänner som råkat ut för att han försökt frisera deras bilder (genom att lägga hunden i en ställning som gör att plåtarna ser mer fördelaktiga ut) där SKK kommit på saken och de fått göra om.
Sånt vill jag inte stötta.

Jag röntgade hos min dåvarande vanliga veterinär. Det är en rutinundersökning som de flesta veterinärer fixar. Däremot så skulle jag välja bort kliniker som har genomgående dåligt rykte, men de flesta veterinärer i min närhet fixar en HD/ED röntgen.

Hoppsan! Nä sånt vill man ju inte vara med om.

Delvis kl
Jag tänker i grunden samma som er, men sen hör man ju en del om att det påverkar vilken röntgare (och avläsare, men sånt går väl inte att påverka? ). Klart att jag vill ha bra "betyg" men också få reda på det OM det nu skulle vara något fel för både hundens och uppfödarens skull.

Men då lutar det åt att jag tar en av mina vanliga ställen.

Har mer bara hört om att man ska fråga vad de använder för medel för sederingen inför röntgen.

För hundens eller resultatets skull? Vad ska användas?

Och att ev ha enkel uppsättning för mdr1 påverkar inte va?

För hundens eller resultatets skull? Vad ska användas?

Det sägs kunna göra skillnad för resultatet men numera rapporterar veterinärerna in vad de använt och hur mycket så att detta vägs in i bedömningen av bilderna.

Och att ev ha enkel uppsättning för mdr1 påverkar inte va?

Enkel uppsättning ska väl inte påverka men för säkerhetsskull är det bra att kolla listorna och informera veterinären :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?