Dags för första tävlingen

nikodemus

Trådstartare
Jaha ja, då har man gett sig in på det tidigare än planerat
snart är FT-kortet i hamn och debuten närmar sig

Är så attans nervös, på ett bra sätt, för jag tycker verkligen det är skitroligt och hästen också..

Sitter o letar i huvudet om det är nåt jag borde veta som jag säkert glömt bort... är det med all sannolikhet!
men det går nog bra!!:bump:

Hur var er första debutant ni red, gick det bra? ramlade ni av i vattnet? :angel: tog ni det mest som träning?
kanske bara är jag som är så pirrig men ja har gått o väntat hela livet på o få en häst lämpad för FT o äntligen står han i mitt stall!!!:D

Sv: Dags för första tävlingen

jag ska också ut på debuten!! :crazy: Jag är inte så nervös! ;) Vart ska du debutera? ponny/häst ? Jag har vart på Weekend läger på strömsholm och tog kortet där och så, det gick Jätte bra!! Ascona tycker det är skitkul!! Så det är väl bara att rida på !! ;)

Jag ska debutera i Ekenryttarna, Norrköping den 1e sept.
Med min 9 åriga valack... han tycker terrängen är skitrolig och går hyfsat i dressyren o ska jag vara ärlig är det banhoppningen jag är mest nervös för.
Egentligen känner jag på mig att jag inte behöver vara orolig för något eftersom jag ska ta allt som en träning
Men jag kan inte låta bli!! o ändå är jag hoppryttare i grund o botten.. haha!!

Strömsholm, kul!!!
Var ska du debutera?
Häst/ponny?

Så kul!! Lycka till!!

Jag ska debutera i Mariestad ;) Men nu är Ascona skadad någon vecka :( Så då får det bli med Larrami istället ;)
Ponny allstå!! :) Det blir as kul!!
Det var as kul på strömsholm!!!! ;) Så är det på Ljuslingsbacken den 29/9 .. :idea: (minus lampan)

oj! Det skulle stå : Sen är det på Ljuslingsbacken *:angel:;)

Menar du mig eller nikodemus? :p Om det är mig så skicka ett Pm!! ;)

Jag vann med ponnyn när jag debuterade (gick direkt på lätt klass eftersom det gick att kvala genom hoppning då). Både hon och jag var helt gröna då. Vann även storhästdebuten (debutant). :D

Det går bra ska du se! Rid väl, ha skoj och se det som utbildande!

*KL* Det kommer säkert gå jättebra för er allihop som närmar sig ft-debuten!

Min första debutant på häst gick fint. Nolla terrängen men 3 sek över tiden. Ngn utanför placering men vad gjorde det? Hade ju hela karriären framför oss! :D :p

Jag vann med ponnyn när jag debuterade (gick direkt på lätt klass eftersom det gick att kvala genom hoppning då).

Läste om det i TR , och det TR:et var ifrån 20003 , när ändrades det? Eller när gjorde du det? ;)

Jag gjorde så 2003, vet inte när det ändrades men är säker på att inte går att göra så nu.

Jösses, det verkar vara en rätt knasig regel, kanske bara bra att dom tog bort den?!:cool:

När min ponny debuterade fälttävlan blev de placerade, minns inte vilken men det var "vit" placering iaf :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: svea
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 202
H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: HoneysEmma
·
L
Fälttävlan Xela här på buke tränar och tävlar min ponny i hoppning och dressyr vilket har gått bra med tanke på att hon endast ridit honom 1 månad...
Svar
11
· Visningar
940
Senast: Terja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?