Dags för bilstol!

Sv: Dags för bilstol!

Man bör byta så tidigt som möjligt, när barnet är redo. Anledningen är att bilstolen är säkrare än ett babyskydd ur krocksynpunkt. Vi valde en stol som man kan byta tidigt till av nämnda anledning.

Dottern var också liten och hade bra plats i babyskyddet men vi valde att byta iaf.

Även jag sällar mig till Maxi Cosi Mobi-skalan. Vi är också jättenöjda med våran och älskar att den går så lätt att fälla under färd och känns rymlig. Vi har även köpt en Britax hi-way till lillbilen, men har inte hunnit prova den än, ska bara fungera att åka hem i från dagis när det blir dags i höst.

När vi var i letartagen sa säljaren att cosmic comfort hade nackdelar med sitt nackskydd då det oftast gjorde att barnet växte ur stolen snabbt. Deras ratt höjde dessutom sitsen vilket inte var helt optimalt för krocksäkerheten eftersom sidoskydden blev mindre då. Det var därför vårt val föll på Mobin, vi valde nog främst mellan den och CC.

Kl

Jag vill tacka för den här tråden och för alla bra svar i den. Det har hjälpt oss att välja bilstol och idag har vi införskaffat en Maxi-Cosi Mobi till sonen (25% rabatt på Babyland). Han är 6 mån, sitter helstadigt och har passerat 9 kg så han kan börja använda den när som helst. :laugh:

Han har fått provsitta den i vardagsrummet nu och han blev så glad och stolt i stolen. Han verkar passa bra i den. :laugh:

Liknande trådar

Småbarn Vad ska man tänka på när man letar framåtvänd stol? Har nu båda barnen i varsin maxi cosi och älskar de stolarna. Sonen på 3,5 år har...
Svar
17
· Visningar
3 998
Senast: ako
·
Övr. Barn Blev inspirerad av Nevins tråd då vi oxå funderar på att byta den ena bilen, det börjar bli dags om vi ska få något betalt för den...
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: Chima
·
Småbarn Köpte en begagnad Akta Graco Cosmic Comfort åt lilleman när det var dags att byta från babyskyddet. I takt med att han har växt tycker...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: jemaha
·
  • Låst
Övr. Barn Selma börjar bli stora damen nu och håller på att växa ur sin bakåtvända bilstol på längden :(. Jag hade egentligen velat ha henne...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 839
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar