Dags för älglusflugor igen. Grrrrrr!

bigganl

Trådstartare
Ja då är de igång igen dessa satans älglusflugor. Tänkte bara kolla om någon kommit på något sätt att slippa dem? Något man kan koka ihop själv eller något köpt? De är jäkligt irriterande.:devil:

Sv: Dags för älglusflugor igen. Grrrrrr!

Jaa, fyfaasen vad jag hatar dom !
det är det värsta som finns på hösten.

själv vet jag absolut ingenting som hjälper /: tyvär.
endel hästar blir väldigt besvärade av dom, men dom hästarna jag ridit har det inte varit några problem, men det är nog mest jag som irreterar mig på dom. uchs och fy för dom !

dom har väl ingen nytta här ?!

Sv: Dags för älglusflugor igen. Grrrrrr!

Mig har de aldrig varit på som tur är, men hästarna blir inte glada när de biter sig fast. En hästägare här trodde hennes häst fått kolik en dag. Han gick inte att rida, var helt stirrig och högg efter magen hela tiden. Jag bad dem kolla efter älglusflugor och mycker riktigt. De hittade 2 st och sen var hästen som vanligt.
Min förhoppning är att någon ska komma på något som avskräcker monstren. Jag fattar heller inte vad de finns för???

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
562
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka