Dags för nästa "stora" inköp!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dags för nästa "stora" inköp!

Vi hade ett gammalt bord som skötbord. Om du skall köpa säng så köp en med sänkbar sida.
 
Sv: Dags för nästa "stora" inköp!

Mina tvillingar sov tillsammans i först barnvagnen i typ ett par månader sedan i samma säng ytterligare ett par månader. När de var mellan 6 och 8 månader så fick de varsinn säng. Den ena var en IKEA Gulliver den andra nån ärvd säng - de var helt olika - inte så estetiskt men det struntade jag i, det var väldigt funktionellt och billigt. Det enda kravet på sängarna var att det gick att ta bort spjälor eller ta bort hela sidan. Sängarna används väldigt kort tid så jag skulle inte satsa alltför mycket pengar på dem
 
Sv: Dags för nästa "stora" inköp!

Tack för alla bra tips och råd! :bow:

Har fastnat för skötbordet som är som en byrå som är som ett skötbord som är som en byrå osv ;) från IKEA. Dels för att den var snygg, men framförallt för att den går att använda till förvaring när den inte används som skötbord längre. Lite dyr var den dock men som sagt, känns som om vi får två möbler i en! :)

Vårt badrum är litet och vi har bara badkar så ett skötbord som man sätter på badkaret är opraktiskt. Dels för att vi måste flytta det hela tiden och dels för att när vi flyttar det så får det inte plats i badrummet utan måste ställas ut i hallen. Vilket gör att vi tänkte ha skötbordet just i hallen utanför badrummet. Först tänkte vi på ett väggskåp men väggen håller inte för det.

Vad gäller säng så är jag kluven. Har en liten idé om att de ska sova ihop första tiden, men samtidigt är ju inte det något jag kan bestämma redan. Och eftersom det ska köpas två av så mycket så håller jag mig gärna under 1000-lappen. Fördelen med att köpa i barnaffär är i så fall att många ger dubbelrabatt. Köpa begagnat har jag också funderat på!

Vilka I-landsproblem! :smirk: :D

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp