Dags för Dorisdoris...

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

Nu är det nog dags för mitt lilla pyre att flytta hemifrån för första gången... Har haft mer eller mindre regelbundna värkar sedan 3 inatt...

Har naturligtvis en del frågor... Kan semproppen gå samtidigt som jag märker de första "riktiga" värkarna? Trodde den skulle gå typ 1 vecka innan eller något... Känner mig helt tagen på sängen... Trodde det skulle ta MINST 1-2 veckor till innan det började bli dags.

Och en annan sak. Jag börjar böli RÄDD nu, det gör ONT (hade inte riktigt trott att det skulle göra så ont..).

Önskar att detta var över redan nu.... *rädd och har ont*
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Va härligt att det är dags för förlossning!! Det kommer att gå jättebra ska du se! Du kanske redan har åkt in..

Slemproppen kan gå närsomhelst, vissa märker inte alls av den, vissa släpper den nån vecka innan.

Lycka till!!
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Min slempropp gick samtidigt som mina riktiga värkar satte igång o göra ont! 2 timmar senare låg jag på förlossningen o 9 timmar där efter kom lilleman ut!

Lycka till! Du har en underbar o häftig upplevelse framför dig!
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Vad spännande.. då hoppas jag att ditt lilla pyre snabbar sig på, så du inte behöver gå i flera dagar till. Lycka till och andas, andas, andas...

Slemproppen kan gå i omgångar, och det är inte alltid att man märker av den. Min gick första gången ungefär två veckor innan Filip trillade ut, sedan en vecka innan och väl på förlossningen så tog BM ut resterande del av slemproppen. Uäck.. :crazy:

Lustigt att jag redan tre veckor efter min egen förlossning känner en viss avundsjuka på de som ska föda nu. Det var en så otroligt mäktig upplevelse...

Stort lycka till!!!
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

*lånar*

Fredagen den 8 december fick jag en pojke :-)

Fredagen den 1 dec jobbade jag min sista dag, lördag-måndag besökte jag min kompis i Skåne, tisdag var jag hos MVC, onsdag var jag på anställningsintervju, torsdag var jag ute med ena huskien på promenad i 1.5 h, och på fredagen hade jag tänkt ta de lungt och baka lussebullar.. men:

På torsdagsnatten mot fredagen hände det...

Började som sagt få värkar vid 3 på natten, men eftersom jag var dålig i magen trodde jag att det bara var magknip. Men när magknipen kom regelbundet började jag misstänka att det var någonting annat...

Vid 9 ringde jag in till förlossningen och frågade lite, men jag tyckte inte att jag behövde åka in än... min sambo skulle dessutom skriva ett matteprov vid 12.30. Min sambo åkte iväg till matteprovet och själv ringde jag till min mamma för att tala om att det nog var på G. När hon frågade hur långt det var mellan värkarna sa jag 15 min, men hon märkte ju att jag hade de tätare, så när hon sa det blev jag så nervör att jag inte längre kunde prata med henne.

Till sist ringde jag in till förlossningen, och de tyckte att vi skulle komma in. Sagt och gjort, jag ringde efter sambon som fick avbryta provet, jag fick packa väskan lätt hysterisk eftersom jag räknat med att bebben skulle komma typ i mellandagarna eller nåt..

Vi blev inskrivna 13.40 på eftermiddagen, öppen 3 cm, och vid inskrivningen sa barnmorskan att "ja, det blir nog bebis ikväll". Gud, vad rädd och nervösa vi blev båda två. Nu var det PÅ RIKTIGT!

Vi fick en barnmorskestudent, vilket var toppen, hon hade nämligen bara oss, vilket gjorde att hon var hos oss så mycket vi ville.

Så fort jag kommit in så la jag mig i badet och bad att få en akupunkturnål i huvudet. Inte vet jag om det hjälpte, men vad ont de värkarna gjorde! Helt plötsligt lät epiduralbedövning helt ok...:D

Dessutom så sattes pinsamhetsnivån ganska lågt, att ligga med värkar naken i ett bad och kräkas som en gris över kanten... ja, efter det är inte så mycket pinsamt längre...

Till sist så märkte barnmorskan att jag mer och mer tryckte än bara hade ont, så då fick hon upp mig ur badet, och jag ville väldigt gärna ha epidural då... men när hon undersökte mig var jag helt öppen, och bebben skulle bara ut... Då var väl klockan 17.30-18 antar jag...

Dvs för set för sådan bedövning...

Till sist så ploppade lilla Alexander ut 18.49!

Allt gick mycket lättare än vad jag trodde, klarade mig på bad, akupunktur och lustgas.

Barnmorskan var helt underbar, hon lyssnade jättebra på mig och jag kände att jag kunde lita på henne 100%

I början tror jag att jag hade mer ont eftersom jag var så himla rädd och nervös.

Och min sambo har hittat sin stora kärlek, i samma stund som sonen tittade ut så var han fast :love:

Ganska otroligt efter den resa vi har haft, graviditeten var INTE pnaerad, tillkom trots p-piller, vi gick hos krator för rådgivning och sambo kände egentligen ilska mot mig hela graviditeten för att jag inte gjorde en abort. men allt blev ju bra ändå.:love: :banana:
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

x1piY8UXP8GeRI_lFaYYIRrCzF1EwkHodo8HRbwChqNmFuL4VklGEaQ2ynVmdOXSC1RWl1eqYb375cimiyn5TR57HD6iI2exUy505x3Sw0cKck


Bara några minuter gammal...
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

GRATTIS!!! Skönt att allt gick bra och att du stod på dig då sambon inte riktigt var med dig ang tillökningen. Mitt fjärde barn är också oplanerad. (skulle steriliseras vid tredje barnest födelse då jag ändå snittades, men se det glömde dom uppenbarligen).
Maken ville absolut inte ha barnet i början men efter en sväng hos kuratorn och en fruga som sa att passar det inte så är dörren där...
Vi var ju två om det och jag var lika överraskad jag. Det tog några veckor så tyckte maken det var frid och fröj och jag fick lite brytning istället. (nytt jobb, 3 små barn, hästar och allt.)

Men allt löser sig och maken undrar idag hur han någonsin kunde tänka tanken om att abort.....

Lycka till

Gira :banana:
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Så fin han är!!

Massor av grattis!!! :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Grattis! Skönt att pappan blev så förälskad!!
:banana:
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Grattis grattis och grattis!!!:) :)

Du som skulle ha den 19 december va? Vet du, Elin föddes den 5 december, bara tre dagar tidigare:D

Din Alexander är jättesöt!!!

:) :bump:
 
Sv: Dags för Dorisdoris...

Tackar alla!

Japp, det var det! Tycker man kunde fått lite upplysningar att förstföderskor faktiskt KAN föda tidigare också... Istället pratade alla om hur länge man skulle gå över tiden, inte OM man skulle göra det :smirk:

Hur har du det då? Själv så är dagarna proppfulla, trodde aldrig att det var så mycket att göra med en liten bebis... hade ju tänkt gå här hemma och skrota o baka bullar typ.... icke, har tur om jag hinner laga mat samt äta den varm, och då har jag ändå sambon som gör jättemycket, hjälper tom med amnningen...

Jag förstår inte hur ensamstående/fler barn klarar sig tidsmässigt. Både jag och min sambo är fulla av beundran för dessa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 978
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Modest
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 856
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
523
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp