Dags att ta adjö?

Shenzi

Trådstartare
fan, sitter här med tårarna i ögonen igen. min gamla kompis på 16 år har kräkts igen... dem senaste veckorna har det skett allt oftare.
ibland dricker han lite för att sedan ställa sig och skrika rakt ut, i ett skrik som speglar smärta. jag antar att hans njurar har börjat säga upp sig. nu, flera dagar i rad har han inte varit nere på undervåningen alls, han bara legat i det varma badrummet på mattan han älskar och sovit djupt. numer hör han inte längre, hörseln har försämrats i snabb takt, för nu vara helt borta..jag har börjat inse att det kanske är dags att ta adjö... han hatar att åka bil, han skriker i högan sky, kissar och är förtvivlad..varför kan han inte bara ha passerat knuten när jag kommer hem från skolan en dag? fan, jag vill inte. vissa dagar vill han leka, han jagar mitt snöre i morgonrocken, tittar med sina stora ögon på mig och jag kan inte bestämma mig för när det är dags... han är ju en stor del av mitt hjärta, har funnits hos mig sen jag var 4.. skit också:(

var tvungen o få prata av mig..:(

Sv: Dags att ta adjö?

Kolla upp möjligheten att veterinären kan komma ut till er. Vi har haft ut distriktsveterinären för att avliva både katter och hundar då vissa individer stressas så oerhört av att behöva åka bort.

Fy vilket hemskt beslut att ta.. :(
Men som matte känner man själv när det är dax att ta farväl.. jag tror han kommer att tacka dig.

Angående bilresan så finns det veterinärer som gör hembesök..

Många styrkekramar från mig..

Håller med Tassetass.

Det är nog tyvärr dags, önskar jag kunde säga ngt annat, men har djuret ont och lider så är det dags, om de är så gamla. allt annat är för ens egen skull, inte djurets. även om det är svårt....

Ta HEM veterinären. Det är sällan några problem, vänd dig till privat praktiserande veterinär, inte allmän mottagning/klinik. Mycket lugnare och skönare både för dig och kisse älsklingen.....

:cry:

tack för kramar, det behövs..

fan vad jag kommer sakna att ha honom liggande på badrumsmattan :(

jag ska leta upp en veterinär som kan komma hem, för jag vill inte att hans sista resa ska bli ett dåligt minne.. har ngn en aning om vad det kan kosta att ta bort honom hemma?

antar att döden är livets baksida... :cry:

Ett värdigt slut, i rätt tid är det vackraste du kan ge din katt.. :bow:

ihh, vad det där lät fint :cry:

vilket hemskt beslut, men jag är helt säker på att du kommer att göra det bästa! och som dom andra säger försök fixa så du kan få hem vetrinär!

*tröstkramar*

Ohh, vad jag känner igen mig.Har min älskade misse hemma hos föräldrarna, sjutton ar är han. Min fina :love: Han har alltid funnits där och vill ju att han alltid ska finnas där.

Visst har han blivit stelare, hoppar inte upp lika lätt pa stolar etc. Alldeles för fort gar det ocksa. Visst gosade jag lite extra med honom när jag var hemma i somras och bävar for den gangen som jag maste komma hem och han inte finns kvar !!! Vilket tyvärr verkar bli till jul. Vill inte tänka pa det....min fina !

jag grät nog halva natten, jag tog med mig honom upp till sängen. jag tyckte till o med det var obehagligt att klappa honom, han gått ner så mkt i vikt. förfallet har gått fort, rasande faktiskt..
pratade med mamma om att ta bort han hemma imorse också..

En liten kattunge

En liten kattunge skänktes livet
En flicka blev skänkt hans tid
På jorden dem vandrade
Många år tillsammans dem fick
Kattungen kröp upp i hennes famn
Sov så gott i hennes trygghet
Dem älskade genom allt
Det skulle knytas för eviga band
När flickan blev äldre och katten likaså
Skulle det bli dags för dem att skiljas åt
Men än så höll de av varandra
Han puffade tröstade på kinden
När tåren från kinden föll
Åren kunde inte längre räknas
Varje dag blev sällsam
Varje minut blev till minnen
Flickan visste sin plikt
Dem hade följts ända hit
Nu var det dags att gå lite till
Kattungen tittade mot skyn
Mot alla stjärnor bland molnen
I flickans ögon speglades himlen
En kattunge skänktes livet
En flicka blev skänkt hans tid
Längtans steg han styrde
Kvar på jorden blev flickan
Så många fina år dem fick
I sitt hjärta hon för evigt håller
Sin lilla kattunge kär

Från i sommras:
http://www.pixbox.se/pic_show_id3740749.html

skit också :cry:

Vilken vacker dikt! Jag gråter nu ju :o
Jag vågar inte tänka på när Elsa och Elvis blir äldre :cry:

Det är dags för din katt att resa vidare nu....

Fråga vet. om han vill komma hem till dig. Det brukar inte kosta särskilt mkt extra..

Åh fina kissen! :love:
Vilken vacker dikt. :cry:
Gråter här jag med.
Har ni fått tag på en vet. som kan komma hem till er?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka