Dagistaxor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mirandis

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig att reda ut hur mycket min sambos son kostar att ha på förskolan.

Han är 4½ år gammal och går i en förskola i Huddinge kommun. Både mamma och pappa arbetar, så han är på förskolan ca 9 timmar/dag, dvs 45 tim/vecka.

Hur mycket kostar det då att ha honom gå på förskolan?
 
Sv: Dagistaxor?

Tilläggas bör kanske att han har gått i förskola ända sedan han var 1½ år.
 
Sv: Dagistaxor?

I min kommun skulle det kosta 1260 kr = maxtaxa.

Men 45 h är i mina ögon för mkt för en 4-åring att vara på dagis :(

Jag betalar för 44 h (kan utnyttja platsen inom de tidsramarna) men har barnet på dagis ca 25 h/v med hjälp av pusslande med olika arbetstider.
 
Sv: Dagistaxor?

En snabb koll på Huddinge kommuns hemsida avslöjar att det kostar 1008 kr att ha en 4½ åring på dagis > 25 timmar/vecka.
 
Sv: Dagistaxor?

Huddinge kommun tillämpar maxtaxan, och din sambos son går på förskolan heltid, och då är summan 1260 kr, men sen är det ju inkomstbaserat, så beroende på hur mkt föräldrarna tjänar så ser summorna olika ut.

Men inte mer än 1260 kr kostar det.
 
Sv: Dagistaxor?

Jaa, tyvärr är det mycket som han får gå på dagis :(

Det har väl blivit lite bättre nu sedan jag kom in i bilden eftersom jag pluggar och därför kan hämta tidigare på dagis. Men annars går han mellan 7:30 och 17:30 varje dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 307
Senast: Badger
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 879
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 622
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp