Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

W

werah

Är UPPRÖRD!!!

Grej efter grej sker på dagis men det som hände i veckan tar priset!!
Äldste pojken kom inte i säng av flera legala orsaker och var trött dagen efter!! När jag hämta honom på dagis säger personalen att jag måste vabba nästa dag eftersom han var trött!! Då säger jag att han är ju inte sjuk?!? De säger, men skriv att han har feber!! De kan inte kolla!! Hur svårt kan vet vara?!? Skitsura blev de på mig då jag trotsade deras försäkringsfusk!! FYFAN vad trött jag är på dessa lata fröknar!! Han vill kunna ta en tupplur om han är trött på dagis, nen får inte!! "det gör inte en 4 åring"... Någon som upplevt samma bedrägeri på sitt dagis?!?
 
Sv: Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

Njao inte exakt samma inte ngt uttalat om att man ska vabba men väl att man gärna ska hålla barnet hemma bara för dom sovit dåligt och är trött.... Visst förstår man att dom får merjobb... men det är ju lite galet... spec då vi har en tjej som inte sovit bra alls hela sitt liv ;)
(peppar peppar det har vänt alldeles precis hon fyller 2 år 1 januari och har sovit till 07.05 i morse, nytt rekord!!!)
 
Sv: Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

Men varför får inte en 4 åring sova på dagis, det hadde mina barn utan tvekan fått göra? Min son är 5 och han sover ibland fortfarande middag hemma om han sovit dåligt på natten. Han har ett ganska stort sömnbehov. Däremot så kan jag hålla med personalen om barnet inte mår bra så behöver det inte ha feber för att vara hemma, om mina barn haft lindrig pseudokrupp, och alltså inte har ont av det alls på dagen men hostar på natten och därför sover dåligt och vi fått sitta uppe så brukar jag vara hemma för att de ska få sova ut. Men det är ju en annan sak, då finns det ju en sjukdom bakom. Men för lite sömn är ju lätt för dagis att ta hand om, det är ju bara att låta honom sova. Ta upp det med deras chef och ifrågasätt varför en 4 åring inte får sova om den vill.
 
Sv: Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

Fast då är du väl ändå hemma med barnet?det som är problemet med fusk är att föräldrar lämnar barn på dagis & går till jobbet men skriver att de vabbar så de får ta ut dubbel ersättning.
 
Sv: Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

På mina barns dagis finns en 4 årig fllicka som börjar innan 7. Hon sover ofta på morgonen före eller efter frukost en stund på deras hörnmadrasssoffa i lekrummet. Och sova middag vid behov om så bara en powernap får de såklart. Låter väldigt konstigt om ditt barn skulle vägras det?
 
Sv: Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

Låter konstigt tycker jag.

Hampus har haft några nätter han inte kunnat sova,men då har de fixat det på dagis att han får sova extra länge eller lagt honom tidigare...nu är han iofs 2,5 är bara men man tycker ju att det borde gälla äldre barn också.

Även om det int finns sängar så borde en madrass gå att ordna?
 
Sv: Dagis som uppmanar till försäkringsbedrägeri!!

kl

jag är inte förälder än, dock så är jag dagis-fröken.

i mina öron låter det helt märkligt att barnet inte skulle få sova?
vi har en 5 (snart 6) -åring som har långa dagar och är väldigt trött.
så nu är han med på sov-vilan, och han bara myyser där, somnar oftast först av alla och njuter verkligen. :)

sen så, bara för att försvara fröknarna lite, så hade jag nog tyckt liknande, dvs att man kunde iaf fundera på att stanna hemma, inte för att man som fröken får mer jobb, för man är ju faktiskt där för att jobba (!) utan för att barn inte är lika tåliga som vuxna, dom kanske behöver en hemma dag för att liksom komma ikapp.
dock är det nog inget jag gått och krävt av föräldrarna, utan det får ju vara upp till dom.

sen ang försäkringsfusk eller ej, det beror nog på vad man tycker lite..som nån skrev, det är väl inte direkt fusk, iom att man är hemma med barnet, om man nu anser att det behövs.

// Veras
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp