Dagens tips

Idas

Trådstartare
Tänkte det vore skojigt med en Dagens tips-tråd? Där man kan tipsa om viktiga och mindre viktiga saker :D

Mitt dagens tips är att köpa apelsiner, det är verkligen högsäsong nu och de är supergoda :love:

Fortsätter tipsandet med någonting jätteviktigt till alla er som har iPhone!

Fyll i namn, uppgifter om dig själv och nummer till dina närmaste i appen Hälsa under fliken Medicinskt ID. Det gör att ambulanspersonal etc kan komma åt dina ICE-nummer även om du har kod för att ta sig in i mobilen. När mobilen är låst klickar man på "Nödsamtal" och sedan "Medicinskt ID", så kan de kontakta dina anhöriga.

Mycket smart och viktigt! :bump:

Vet inte om det är ett viktigt tips :D Men jag har inte vetat det förrän typ sen innan jul. Siffrorna på brödrosten är inte skalan för "rostighetsskala" av brödet utan det är antal minuter som bröden rostas! :D Hihi :)

Om man bränner sig på exempelvis spisen så ska man stryka på ett lager honung med omslag - hjälper jättebra!

Mitt dagenstips-tips är att inte öppna diskmaskinen med samma hand som man håller kaffekoppen med, speciellt inte om det är kaffe i koppen..

Vill man få en avokado att mogna snabbt kan man sätta den i en papperspåse tillsammans med äpplen.

Äpplen utsöndrar etylen, en gas som får vissa andra frukter, grönsaker och blommor att mogna snabbare. Så det är inte bara avokado som påverkas. :) har för mig att även tomat och bananer utsöndrar gasen men äpplen är "värst" :)bra tips!

Äpplen utsöndrar etylen, en gas som får vissa andra frukter, grönsaker och blommor att mogna snabbare. Så det är inte bara avokado som påverkas. :) har för mig att även tomat och bananer utsöndrar gasen men äpplen är "värst" :)bra tips!
Visste inte att banan och tomat också gör det!

Fyll i namn, uppgifter om dig själv och nummer till dina närmaste i appen Hälsa under fliken Medicinskt ID. Det gör att ambulanspersonal etc kan komma åt dina ICE-nummer även om du har kod för att ta sig in i mobilen. När mobilen är låst klickar man på "Nödsamtal" och sedan "Medicinskt ID", så kan de kontakta dina anhöriga.

Går att fixa till Samsungtelefoner också. FYI :)

Är det någon som har tips på saker att göra inomhus som varken involverar skärmar (dator, tv, mobil) eller böcker? Jag funderar på att dra fram symaskinen men det känns lite väl sent för ett sånt projekt. Är något extremt uttråkad och egentligen aptrött på att hänga framför datorn men har inte fantasi nog att göra något annat. Är mitt uppe i en tentaperiod så böcker vill jag inte se åt på den lilla fritid jag har just nu.

Är det någon som har tips på saker att göra inomhus som varken involverar skärmar (dator, tv, mobil) eller böcker? Jag funderar på att dra fram symaskinen men det känns lite väl sent för ett sånt projekt. Är något extremt uttråkad och egentligen aptrött på att hänga framför datorn men har inte fantasi nog att göra något annat. Är mitt uppe i en tentaperiod så böcker vill jag inte se åt på den lilla fritid jag har just nu.

Jag brukar börja locka håret, färga ögonbrynen, göra ansiktsmask och ta en ordentlig skrubb i duschen :D haha. Kanske sämsta tipset!

Jag brukar börja locka håret, färga ögonbrynen, göra ansiktsmask och ta en ordentlig skrubb i duschen :D haha. Kanske sämsta tipset!

Alltså, plocka ögonbrynen är egentligen någonting som jag verkligen borde göra. Men.... jag oooorkar inte :cautious:

/Världens mest positiva, levnadsglada människa :idea: ;)

Var lägger man in det på samsung?

Är också mitt uppe i tentaplugg. Så idag .. Ehm.. Städade jag hela lägenheten, tvättade ovh bytte lakan. Fixade matlådor också! Fick verkligen mycket pluggat ;)

skriv en shoppinglista, jag har glömt att köpa aromat sedan 28 december. Var i affären idag men icke

Eh... Är appen något som man laddar ned eller finns den på telefonen. MVH Tjejen som fortfarande kör med en 3GS :o

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
439
Senast: Twihard
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
427
Senast: Rugge
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
945
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V