Dagens räddning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag en riktig skitdag. Sveket från mina syskon och min mamma kändes in i hjärteroten så det gjorde rent fysiskt ont. Men jag var ändå tvungen att klara av ett besök på posten trots att jag bara ville dra något gammalt över mig. Och jag skulle ändå orka skriva mejl i trevlig ton i stället för bara torr och formell.

Efter jobbet åkte jag till stallet. Till skillnad från förra veckan då hästarna inte vill låta sig fångas varken måndag eller tisdag, så gick det bra att få in båda. Eftersom det var mildväder så slapp jag vinterridstövlarna och kunde ta något nättare, vilket i sin tur innebar att jag kunde ta dressyrsadeln som har ganska nätta stigbyglar.

Det blev ett ridpass utöver det vanliga. Visst, mycket var kackigt, men jag fick ändå till sådant som jag faktiskt inte har lyckats med förr. Det var nedsittning i trav, flera varv och utan att jag studsade ur sadeln. Det blev även ett par galoppfattningar från trav. Småsaker kan tyckas, men med honom har jag inte kunnat det förr, så det var framsteg. Jag var klart på bättre humör efter det ridpasset. Det var dagens räddning. Nu är jag sugen på att fortsätta öva. Jag filmade ju en stund på slutet genom att ställa mobilen på sargen så på det viset ser jag vad som behöver bli bättre (och det är ganska mycket det).

På YouTube finns det ju en kortare videosnutt med Senioren och en tidigare ryttare som jag lagt in nedan. Jag är en bra bit från den nivån kan man säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30