Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vad ni skryyyyyyyter!!
Jo, det är sidensvansarEn hel flock fina fåglar i grannens häck. Nästan säker på att det var sidensvansar men kom inte tillräckligt nära för att vara helt säker.
Visa bifogad fil 141156
Tyckte jag hörde tranorna som brukar hänga här förut idag också .Vi var vid Hornborgasjön idag. Såg en trana
Det vill vi!Såg en kråka ge sig på vår "halvtama" ormvråk.
Kråkan gjorde inflygningar mot den och puttade till den några gånger. Satte sig sen några meter bort på taket den satt på och skrek nästan oavbrutet påden. När den flög iväg var den på den igen. Gissningsvis drog den iväg den från sitt bo?
För övrigt ett vårtecken att vråken kommit ut från skogen och visar sig sittandes här och var.
Den är framme mycket nära oss på sommaren och det närmaste jag varit är när jag ridit förbi är bara några meter ifrån när den satt på en hagstolpe.
Tycker den man kommer för nära flyttar den bara några stolpar bort.
Hojta om ni vill se en "gammal" sommarbild eller två på vråken .
Tryck på bilden så ni ser ordentligtDet vill vi!
Kul att se!Tryck på bilden så ni ser ordentligt
Den översta bilden i collaget KAN möjligen vara hans hona och inte samma som den tama. Men kan också bara vara ljuset som luras. Jag är inte säker.
Vi har minst ett par här som verkar kunna bo i skogen bakom oss.
Kul att de verlar vara kvar trots allt de avverkat. Men de får väl rent av lättare att se maten nu.
Nåt år såg jag tre ormvråkar som flör "tillsammans" i skyn, och misstänker (eller hoppas) att den ena var deras unge.
Du skulle kommit hem till mig i lördags då alltså, det satt typ 100 st på grannens råggärde. Det är ett jädrans väsen på dem plus att de är jätteskygga så bara man går runt lite så flyger de iväg. Tack och lov!Vi var vid Hornborgasjön idag. Såg en trana