Dagens nagellack!

Vet inte riktigt vad jag ska tycka 😁 blev bara vänsterhanden då jag är för ostadig att köra höger...
20230616_160511.webp

Har jag äntligen hittat något som funkar?! Nu är jag iofs inne i en ganska lugn period med gnagandet så jag vet inte om det hade tålt mitt vanliga hysteriska gnagande men jag tänker inte prova för om jag får loss någon kant så är det kört. Jag har några småsår som inte har läkt riktigt ännu men såhär fina minns jag när mina nagelband var senast.
Preppat med att fila och peta bort allt nagelband på naglarna, sedan aceton, sedan nagelgigantens nail cleaner, sedan nailshop pro acid primer, sedan någon superbond med syra in i lampan 90 sekunder, sedan nagelgigantens fiberglasgel i två lager. Första lagret 90s, andra lagret 180s. Topcoat från nailshop pro i ett lager 90s i lampan. Svart aliexpresslack 180s, aliexpressmagnetlack 90s, topcoat 180s eller 270s. Jättenoga med att måla kanten på naglarna med allt för att minska släpp och skivade naglar.
Det tog en jävla tid men det ser helt nygjort ut trots att jag gjorde det i tisdags och det är nog rekord för mig! Nackdelen är att jag börjar tröttna på färgen 😅 Det är mycket glittrigare irl
IMG_2927.webp

Målade naglarna för första gången på några veckor, och experimenterade med en kombo jag inte provat innan. Som basfärg körde jag OPI Good Girls Gone Plaid, en mörk och kall lila färg. Sedan ett par lager med China Glaze Bloomphoria, en ljus och skir lila med grön shift. Överst ett lager med Essie Expressie Holo Fx filter. När jag ändå var igång körde jag samma kombo på tårna.. Kul att se hur olika naglarna uppfattas i olika ljus!
20230701_180152.webp

Jag glömde ta en bild på naglarna när jag slipat bort lacket men det var bara släpp på två pyttesmå ställen och bara ett ställe (samma som förra gången) söndergnagt! Nagelbanden är lite sämre men inte katastrof.
Idag tänker jag försöka göra en förlängning för att få en coffinform på naglarna för mina naturliga är rätt så breda och eftersom de är så tunna under fiberglasgelen så vill jag inte fila för mycket på dem. Jag tänker att polygelen kanske fäster bättre om jag har fiberglasgelen under, och om den inte gör det så är det inte mina egna naglar som ryker.
Såhär långa är de nu! Lite svarta fläckar från gammalt lack och det ser jättetorrt ut eftersom jag håller på med nagelcleanser men jag är så glad att jag äntligen har hittat något som funkar!! Det tar lång tid eftersom allt måste härda så länge, men nu behöver jag ju bara fylla på varannan till var tredje vecka, eller när jag tröttnat på lacket. Man ser på tummen var det släpper. Det är för att jag gnagde av en så stor bit av min egna nagel för några veckor sedan så det måste växa ut från grunden, vilket är svårt eftersom jag inte kan ge fan i det 😑
IMG_3990.webp

Nu ska jag bara bestämma vad jag ska göra med allt som bara står som jag har lagt en massa pengar på i onödan 🙄

Såhär blev det till slut. Inte en enda nagel är likadan och jag fick inte till en riktigt smal coffinform men jag tycker inte att de är jättefula. Ränderna blev väl inte allt för vackra ihop med lacken men de får sitta där nu. De lossnar ändå på några dagar. Det är vitblått termolack under och lila glitterlack över
IMG_4017.webp

Neej, man kan inte ha för många nagellack!!! ;D
Jag håller på mycket med nagelstämpling och gillar ombrenaglar så det blir sällan enfärgat för mig. Jag kör veckonaglar dock, annars hade jag nog inte gjort något annat än att pilla med naglarna! Kör en topcoat gellack när det vanliga nagellacket är helt torrt så håller det oftast en hel vecka utan att bli fult. :D

DSC-0197-2.jpg

DSC-0195-2.jpg

Häxvarning på dessa men jag gillar dem ändå, har använt svart stämplingslack, essie blanc, isadora knock out pink, depend 541, 591, 598, 534. Älskar depends minilack.
Jäklar! Jag är inte ett fan av nagellack egentligen men det där hade nästan jag kunnat tänka mig! Snyggt!!

Funderar på att testa gellack. Men vill inte att naglarna ska förstöras och vill inte heller att det ska se tjockt och klumpigt ut.

Såhär ser mina naglar ut med vanligt nagellack (har svårt att bestämma färg som synes 😅). Dock tycker jag lacket sitter dåligt och ser sällan snyggt ut mer än en, max två dagar.

IMG_1424.jpeg

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 702
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
724
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
822
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 016
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar