Dagens nagellack!

Jag har beställt hem ett polygelkit nu och väntar med spänning. Men kan inte ni dela med er av lite tips om verktyg för att preppa innan? Jag har skaffat detta. Använder det märkliga verktyget till höger och putta ner nahelband och krafsar av.

Vad använder ni för att få bort små små taggar som sticker ut från sidan av nahelband som är för korta för att nå med sax?

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    196,6 KB · Visningar: 24
Efter x antal försök att få en beige-röd-svart ombre att fungera gav jag upp och gav mig istället på Indigo Nails gellack Eleganza.
Gillar färgen men det är ett aber att få på jämt och snyggt, måste målas supertunnt i flera lager och filas ner där det likförbannat ändå lägger sig ojämt men tillslut fick jag ordning på det!
20220707_224142.jpg

Jag har gett mig själv förbud att ändra naglarna i förtid, efter en vecka har jag utväxt men inga större ändringar får göras innan dess. Lägga till något eller köra mattlack är okej dock:

Är det dina egna naglar eller lösnaglar? Frågar mest för jag undrar hur du får dem att hålla. Jag har mina egna naglar och jag upplever att de slits så mkt varje gng jag tar bort lacket så jag försöker begränsa mig. Om man har lösnaglar så slits väl också den egna väldigt mkt vid byte? Hur löser du det?

Är det dina egna naglar eller lösnaglar? Frågar mest för jag undrar hur du får dem att hålla. Jag har mina egna naglar och jag upplever att de slits så mkt varje gng jag tar bort lacket så jag försöker begränsa mig. Om man har lösnaglar så slits väl också den egna väldigt mkt vid byte? Hur löser du det?
Det är lösnaglar. Mina naturliga naglar är helt värdelösa, de är väldigt tunna redan från början så de har aldrig gått att ha dem långa (plus att jag är nagelbitare och kan inte låta bli dem om de inte är skyddade). De slits en del av lösnaglarna men det spelar ingen roll för min del. Akryl fäster väldigt bra på mina naglar dock, vilket gör att de inte släpper utan jag kan bara lägga till ny akryl vid utväxten och fila ner toppen när de blivit för långa och så länge man gör så slits de knappt alls. De flesta av mina egna naglar är lika långa som lösnaglarna under akrylen, men de skulle ju gå av rätt snabbt om jag tog av akrylen och hade dem nakna.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
938
Senast: MML
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 291
Senast: Badger
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
936
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31