Dagens humor

Migo

Trådstartare
Idag har en för mig okänd person på internet berättat att jag är en besserwisser för att jag ställer krav på säker utrustning när jag håller vallhundskurser. Dessutom lever mina hundar osäkra och farliga liv eftersom jag inte har helstryp på dem, och tom har dem okopplade när vi jobbar.:cautious:

Vad har ni fått för hundrelaterade dumheter berättade för er på sistone?

Sv: Dagens humor

Inte nyligen, men ändå.

"Nä, jag tycker inte om klickerträning. Det funkar säkert bra, men tänk om du glömmer klickern, då kan du ju inte kalla in hunden".

Nä, klickern är inte belöningssignal utan inkallningssignal. Tydligen. Och nej, det hjälpte inte att jag sa annorlunda.

"Jag ska kastrera min tik för hon mår så dåligt av sina löp. Jag funderar på att ta en kull på henne först".

"Veterinären sa att det inte är nån idé att HD-röntga (inför avel) eftersom det är blandraser".

"Alla schäfrar är allergiska mot fisk så det är ok att avla på".

Ska du ha hundarna kopplade när de vallar? Har du verkligen kondis att springa runt med dem efter fåren? Impad! ;)

Idag har en för mig okänd person på internet berättat att jag är en besserwisser för att jag ställer krav på säker utrustning när jag håller vallhundskurser. Dessutom lever mina hundar osäkra och farliga liv eftersom jag inte har helstryp på dem, och tom har dem okopplade när vi jobbar.:cautious:

Vad har ni fått för hundrelaterade dumheter berättade för er på sistone?

Jag läste den diskussionen men såg faktiskt inte att personen du debatterade med påstod det du skriver. (Jag har själv inte gjort några inlägg i tråden.)

Jag döööör:D Bara tanken på dig springandes efter hunden, hållandes i ett koppel - givetvis fastsatt i ett helstryp - samtidigt som hunden vallar är obetalbar.

Folk är inte kloka.

Lite OT: Jag har en kompis som använder klickern som inkallningssignal, men hen vet att det är fel men fungerar bra på när hennes hund får ryck och vägrar komma in från trädgården:p

Min svärmor säger att min hund jagar småfåglar för han hade varit inne för längeO_o
(vi hade varit inne 1-2 timmar...)

Inte för att han är en ouppfostrad byracka som skiter i matte, vilket är närmare sanningen.

Att man absolut inte kan sätta frontline spot on för katt på en hund. Sagt av en receptarie, man undrar ju vilket cornflakespaket denne fått sin legitimation från...

Alltså, det funkar ju men det är ju inte det den är till för (när jag tänker på det skulle nog båda mina komma på klick, dags att inkassera belöning :))

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 702
Senast: Saeta
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 914
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar