Då var saken biff!

Rea

Trådstartare
Tack mina kära bukefalosare för er support och äääääändlösa tålamod med alla mina frågor jag haft om "den där rasen islandshästen".
För ett antal invigda på forumet har pm gått varma och det har undrats, stötts, funderats och tipsats och jag vill nu tacka er ALLA för er hjälp!!!
VAD är det då som har hänt kanske någon undrar och det kan jag berätta.
From idag är JAG :banana: ägare till en bedårande islandshäst som uppfyller ALLA kriterier jag haft under min strävan att hitta den ultimata hästen till mig och även dottern givetvis.
Det är ett sto med väldigt spännande stam tycker jag, bra huvud, samarbetsvillig, framåt och GUDASNÄLL :love: :love: . Att hon sen är synnerligen söt är ju ett stort + i kanten.
Hon kommer att gå kvar hos uppfödaren tills mars och sen hämtas hon hem och eftersom hon då gått med föl så kommer hon att vara i samma "fina" skick som jag är efter min vurpa. Vi ska med andra ord sättas igån från "noll" båda två ;) .
Jag äger alltså världens finaste lilla häst och kan på samma gång rehabilitera mig i lugn och ro i väntan på henne.
OM ni bara VISSTE hur jublande glad jag är :D :bump: !
Givetvis så har jag tagit ett par bilder på henne om ni vill se den häst som gett mig min gnista tillbaka!

Här finns bilderna på henne!

Sv: Då var saken biff!

Grattis.
Hon var jättefin.
Det är en spännande värld du har framför dig sedan :)

fin dam, läcker färg *älskar fuxar- mutter varför måste man fastna för en skäck*

Tackar tackar alla ni som kommenterat henne, hon gör sig bättre live än på forum. Hon är som sin matte mao, bäst live :D .
Då många pm:ar och grattar och vill veta stam etc så är det lika bra jag lägger den här.
Hon heter Saestjarna från Skeppargården -99, 5 gångare med bra gång och fint huvud.
e.Solfari från Wreta ee. Svalur frá Glaesbae eu. Rán frá Stora-Hof,
u. Kolka från Stordalen ue. Hrannar frá Selfoss uu. Perla frá Kolkuosi

Jag lär komma tillbaka och ställa ytterligare frågor och funderingar, you havn't seen nothing jet :devil: ......moahahahaha

Jag tjatar vidare - hon är jätte´go på bilderna :-))

GRATTIS! Men kom ihåg att islandshästar är som jordnötter - det räcker inte med en ;)
(tack Anna-Maria för uttrycket! det är underbart!)

/Malin

Freyr skrev:
GRATTIS! Men kom ihåg att islandshästar är som jordnötter - det räcker inte med en ;)
(tack Anna-Maria för uttrycket! det är underbart!)

/Malin
Därav min enträgna strävan att OM jag nu skulle ha ett sto så skulle det vara ett med en stam som var lite "rolig" sas :angel: , att det sen ingår en fri betäckning underlättar ju för att även jag ska hamna i "träsket" och omge mig med en massa mininötter :D .

Jättevacker häst! O så är hon ju en spegelbild av min lika vackre häst :) Grattis o hoppas ni får det riktigt härligt ihop!

Inte_Ung skrev:
Mycket intressant stam på min ära.
Men i övrigt inte riktigt min typ, tyvärr.
Roligt att du gillar stammen på henne :) , typen gör ju inget att du inte gillar huvudsaken är att hon uppfyller det jag behöver ;) .
Fast jag vet nog egentligen inte vilken typ som är "min" :confused:

Jag följde noga både Svalurs och Ráns framfart på tävlingsbanorna på den tid som det begav sig.
De var mycket imponerande båda två.
Ráns styrka var tölten.

Kolka känner jag också väl till.
Nu så är Stordals/Lönneberga hästar inte riktigt min typ.
Men det är ju bra hästar.
De har bra gång och lätt för tölt, men är inte i mitt tycke helt estetiska.

Solfari är däremot både mycket estetiskt tilltande och har bra gångarter.
Jag tror att du kommer att bli mycket nöjd med din häst.
Ditt behov av häst är ju olikt mitt behov av häst.
Så här ser min typ av häst ut.
Det är Svala efter Svalur.
Fölet på bilden har jag köpt, för det är min typ av häst.

Men när/om du betäcker så är det nog bra att tänka på att använda en hingst med ett bra estetiskt utseénde.
Och särkilt god halsansättning.

Inte_Ung skrev:
.
Så här ser min typ av häst ut.
Det är Svala efter Svalur.
Fölet på bilden har jag köpt, för det är min typ av häst.

Min typ också. Bara de har stabilt lynne. Men så är hon ju inte helt olik sin halvbror (dvs min häst) heller!

Jag hoppas också att jag ska bli nöjd, det känns faktiskt väldigt bra! Det var ett fint föl du köpt dig, mycket fin mamma.
Hingsten som är i åtanke har fått 9,0 på Hals/Manke/Bog och han är väldigt högrest och snygg. Tyckte mycket om honom när jag hälsade på.
Han ser ut såhär
sidan.jpg
, skulle nog bli en trevlig avkomma. Har sett ett par hingst avkommor från honom och dom verkar ha ärvt sin fars exteriör.

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 357
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar