Då var man islandshästägare

L

LindaMidinette

:):):)

Jag köpte stoet jag var och tittade på!! Hon var så underbar och fin att det inte var ngt att tveka på. :love:

Hämtar henne i helgen!!

Sv: Då var man islandshästägare

GRATTIS vad roligt! ;) läste din andra tråd om fördomarna ;) lika nyfiken som föregående... Lycka till och hoppas de andra blir riktigt avundsjuka när de märker hur mysigt det är med islandshästar *ler*

Grattis och välkommen till Isisarnas underbara värld :banana:

Grattis! Vad roligt. Du får uppdatera oss om hur det går med henne:)

Hej alla!

Så fort jag har henne hemma och allt är klart kommer all information givetvis.

Hon blir en perfekt förstahäst/läromästare till mig. Ny som jag är bland dessa underbara raggsockor. :p

Grattis och välkommen i klubben för islandshästägare!
Hoppas allt går bra med hästen.

Vad roligt! Grattis! Hoppas jag oxå kan skriva en sån här tråd nångång framöver! Är så sugen! Självklart förväntar vi oss bilder!

Gratulerar!! Och välkommen till den underbara islandshäst världen!! :)

Astralis:

Då får man ju säga grattis till dig också. :idea:

Vad har du köpt för något då?

Tack :) En 16 årig valack, är tänkt att bli min nya tävlingshäst trots åldern, ser inte så mkt ut stillastående men när han rörde sig i hagen igår, jag tror jag är kär:love: hehe. Dock är jag varit inne i Islandsvärlden ett tag, men det är här är min första alldeles egna:)
Får hoppas man ser mer av din snart också då, det finns ingen återvände när man väl börjat med islänningar:D

Då får man önska lycka till på banorna då. Jag har faktiskt tänkt att jag skall försöka ge mig på någon liten tävling med min nya även om jag mest av allt har köpt henne dels för att lära mig på, dels för att ta ett föl efter och dels för att bara älska och vårda henne.

Dock har jag bara töltat en (1) enda gång i mitt liv :o så jag trooor att jag får öva lite lite pyttelite först.

Ja desamma. Men om det är en läromästare så kommer du säkert snabbt att utveckla dina nya isiskunskaper och även tölten. En liten tävling tycker jag allt att ni borde prova nån gång, det är jätteroligt. Sen finns med ju så mkt annat härligt att göra, man blir lätt frälst så här i början:)

Grattis och lycka till i framtiden med henne :D!

Stort grattis till både dig och Astralis :)
:laugh:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 447
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross