Då tände jag till på alla cylindrar!

Sv: Då tände jag till på alla cylindrar!

Visst ska inte hundar få bita ihjäl tamdjur. Dock tror jag att sådant alltid kommer att ske då och då, mest med tanke på att hundar faktiskt kan rymma och att vissa katter faktiskt är dumma nog att gå in på inhängad tomt med lös hund osv.
Självklart ska man ha koll på sin hund och att skratta när något sådant händer är ju vansinne...

Tycker det är synd när människor får det att framstå som att alla hundägare som låter sina hundar springa lösa är dumma i huvudet.
Försök istället komma på något sätt att åtgärda problemet och då inte med arga tankar som "det borde vara skottpengar på sådana hundägare", utan mer sätta sig ner några personer och försöka komma på hur man ska göra för att förhindra att sådant händer igen.

Jag är föredrar hundar framför katter, men om någon kommer på hur man kan göra för att försvåra införskaffandet av hund, vädra era idéer för allmänheten. Det gäller iof även katter...
Olämpliga ägare finns det gott om, men de olämpliga hundägarna brukar orsaka ramaskri medans de som skaffar sommarkatter och liknande, ja de bara får finnas medans människor går och muttrar lite upprört.

och att vissa katter faktiskt är dumma nog att gå in på inhängad tomt med lös hund osv.

Tycker det är synd när människor får det att framstå som att alla hundägare som låter sina hundar springa lösa är dumma i huvudet.
Försök istället komma på något sätt att åtgärda problemet och då inte med arga tankar som "det borde vara skottpengar på sådana hundägare", utan mer sätta sig ner några personer och försöka komma på hur man ska göra för att förhindra att sådant händer igen.

Jag har inte dragit alla över en kam. Men fortsätter man hålla en hund som bitit ihjäl ett tamdjur löst så det kan bita ihjäl ett till, då är det väl några skruvar lösa..? Och vadå lösning på problemet.. Håll hunden kopplad!! Det svaret på gåtan krävs det väl knappast någon Einstein för att lista ut.

//aemaria

Jag har inte dragit alla över en kam. Men fortsätter man hålla en hund som bitit ihjäl ett tamdjur löst så det kan bita ihjäl ett till, då är det väl några skruvar lösa..? Och vadå lösning på problemet.. Håll hunden kopplad!! Det svaret på gåtan krävs det väl knappast någon Einstein för att lista ut.

//aemaria

Eller håll katten kopplad kanske? Är man rädd om sin katt håller man den under uppsikt.

För att dra Chillis exempel en gång till, "en katt vandrar in på en inhägnad tomt där lös hund går"....
Dessutom har vi lika stort ansvar att hålla våra katter under kontroll som hundarna.

Eller håll katten kopplad kanske? Är man rädd om sin katt håller man den under uppsikt.

För att dra Chillis exempel en gång till, "en katt vandrar in på en inhägnad tomt där lös hund går"....
Dessutom har vi lika stort ansvar att hålla våra katter under kontroll som hundarna.

:bow:

Hundar har även de ett behov att få vara lösa. Självklart ska ju detta ske kontrollerat, men är katten lös ute (framförallt om det gäller utanför eget tomtområde) får man vara berädd på att olyckor kan ske.

Ja det kan jag hålla med om. Men just i det här exemplet var katten i sitt eget hem när den blev ihjälbiten.

//aemaria

Jakthundar biter ju inte ihjäl sitt byte, det sköter ju jägaren. Ärligt talat tror jag inte att hundar ska bita ihjäl några djur. Jag hade en jakthund o han blev otroligt upphetsad av min kanin, pappegoja o katt, men han gjorde dom absolut ingenting, han visste att han inte fick, han bara slickade dom så dom blev helt våta!(när vi inte såg, alltså!)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka