Då har man varit i väg till sadelmakaren....

Sparvoga

Trådstartare
Jaha, då har man varit dit med pållen o sadeln. Så nu är det bara att införskaffa en ny då den jag har är alldeles för trång... och glappar bak :smirk: Ska ha en sadel med rakare bom, har en appalosa Golden star nu (till salu ;) ) fick lite förslag på sadlar, Globus, hon sa att det är en mycket prisvärd sadel med bra arbete och läder, sen var det Morris o Nolan och Albion :love: , vill ha en K2 hopp..
Nån som har erfarenhet av dessa sadlar??

Sv: Då har man varit i väg till sadelmakaren....

:love: Albion :love: , har bara bra erfarenhet av den. En riktig gose-sadel :smirk: som är välgjord både för häst och ryttare (och sadelmakare - lätt att arbeta med :idea: )

Var observant om du tittar på Globus, har sett o hört om vissa exempel som är snedsydda.

Ok! Tycker det verkar vara en bra sadel för det priset! Albion är ju sköna men med tanke på min ridning och mål med den, pga skadad nacke kan jag inte hoppa så den ska vara för mest skogsridning...men vill ändå ha en hoppmodell då jag tycker dom är skönast....

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 279
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 710
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 563
Senast: ylvalill
·
Utrustning Någon som vet vilken av Globus Dressyr sadlarna som passar kort, lite rund o relativt liten manke ? Har en Globus Esperanza( 16,5 " 34...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V