Då behöver jag hjälp!!!!

Rea

Trådstartare
Det har nu blivit dax att skaffa en till häst!
Kan ni hjälpa mig med mitt rasdilema? Själv är jag 180cm, maken huvudet högre, jag kan rida men inte han, han "åker" runt på hästen. Vad jag är ute efter är en lite grövre typ av häst som klarar av fullvuxna män men som ändå kan ge mig lite kul ala' skogsmullehäst. Min ridhäst är klart olämplig för maken och därför vill vi ha en passande till honom. Det bör vara en ras som är godmodig och stabil, köras ska den också.
Har ni tips? Själv gillar jag kallblodstravare, kika på NiraKs häst här på: http://community.webshots.com/s/image9/7/19/52/109671952hJtpqi_ph.jpg
Denna typen :love: :bump:

Ja, han är ju fin! ;)
Köp ett lite större och rejälare kallblod eller varför inte ett lite grövre halvblod med bra temperament?
Kallbloden är ju ofta rätt små. Vårt kallblod är bara ca 1.53-55 i manken men han är ju rätt bred och maffig så han känns inte så liten ändå.
Min pappa är kring 1.80 och han rider honom utan att det ser det minsta konstigt ut. Om du vill kan jag leta reda på ett par bilder på pållen med en större ryttare om du vill se? :)

Nirak

:love: :love:Jomin är FANTASTIST vacker :love: :love:. Du har rätt i att din far inte ser stor ut trots att Jomin är "liten". Fasen vad fin den hästen är!

knabstrup modell grövre?

vi har en sådan på ridskolan som är STOR (175 ca) och grov i kroppen. han är underbart stabil i psyket, lugn, cool, positiv till allt med världens största hjärta! :love:

lisaobamse3.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka