D-vitamin tillskott??

nyaste

Trådstartare
Jag har en häst med sommareksem som går täckad tidig vår till sen höst från mulen till svansens slut. Han får aldrig vara ute dygnet runt.
Nu satt jag och funderade på vitaminer och kom då att tänka på D-vitamin. Detta kommer ju från sol, men hur är det då med hästar som jämt är täckade? Dom får ju inte någon sol på det viset.
Hur gör ni, ger ni tillskott? Vilken sort? Och hur mycket ger ni? Ger ni sommartid, eller året om?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama