D-ringsbett i liten storlek

Nominous

Trådstartare
Hittar verkligen inga små D-ringsbett som ska vara 3-delade eller raka. Helst rakt. Får vara rätt böjt.:mad: De ska vara 10 helst. 10,5 går också bra i värsta fall om det är rakt. Någon som har nåt tips på vart man ska leta och finns det någon som sett dessa?
Har fullcheek idag och de funkar överlägset bra! Men jag har problemet att ena parerstängen alltid vill glida in och fastna under nosgrimman så bettet tappar verkan. :devil: Spelar ingen roll om jag har remont eller pullar. De är bägge korrekt tillpassade och jag har läderögglor till fullcheeket. Ändå kryper de under remmarna och fastnar.
Hästen vill gärna ha stödet som parerstängerna ger och han vänder bättre med det bettet i hoppning. Dessutom kan han bli gapig och drar munnen på sniskan och då åker andra bett genom munnen på han.
Eggbett funkar inte tillfredsställande i just de aspekterna. Har det i dressyren.

Någon som har några förslag eller har sett att de ens finns i småååå storlekar och helst med stora bettringa? Vill inte ha myler, han trivs inte med dem. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka