M
moonstone_lover
läste på ngn sida att om man har en häst som är 149 cm i mkh kan man i enstaka fall mäta ner den så man får tävla den som d-ponny ändå, stämmer de å hur gör man för att få de isf?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan och kan...
Det går att svälta och torka ut hästen, ta av skorna och verka så den blöder strax innan mätningen, då ska det gå att få ner även en 152-153 cm häst till ponny. Det är dock vad jag hört ryktesvägen, men att det går att få en 150 cm häst till ponny med ovanstående metod VET jag...
Frågan är om du tycker att det är värt att behandla hästen så, och om du kan ta att åka dit i en kontrollmätning eller få efterräkningar vid eventuell försäljning om (eller snarare NÄR) köparen "upptäcker" att ponnyn inte är en ponny?
Nä, lägg ner!
Gränsen för ponny går vid 148 cm, inget utrymme för tolkning finns.
(nog tkr jag gränsen borde vara jämn, vid 150cm som med alla andra kategorier, varför det är just fåniga 148 vet jag inte...)
Korrekt, 58 tum (inch) är 147,32 cm.Förr var det 147,3 som gällde, vilket var en exakt omräkning av det engelska (?) måttet.