D-ponny eller häst?!

B

bitch1

Mätte min lilla pålla, som fyllde 1 år i Maj. Hon är 140 cm nu. Hur hög kan hon tänkas bli, när hon är färdigväxt? Hur länge växer en häst i regel? Hon är u:connemara e:thinker.

Sv: D-ponny eller häst?!

hur höga är föräldrarna? man kan tänka lite hur hög en häst ska bli om man ser hur stora föräldrarna är :idea:

Jag har för mig att mamman är liten häst, strax över ponnymåttet... Pappan är det ingen som vet...

Kan tipsa om att Fjordingar slutmäts när dem är 8 år. Så jag antar att en häst växer till dess... :smirk:

Allla ponnyn slutmäts tidigast vid 8 års ålder.

Din 1 åring bör bli över ponny måttet, då hon redan är 140 hög.

Vi har två unghästar som var 1.40 som ettåringar (runt ettårsdagen). Nu är valacken 3 år och stoet 4 år och de är båda två ca. 1.60.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
634
Senast: Sesca
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 093
Senast: Strandad
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3